Magasin

Hair 03.2024

hair.dk

Kreativ inspiration findes alle vegne

Sommeren er ved at være forbi, og nu er det tid til at kunderne for alvor vender tilbage til salonerne med sommerbleget hår og solbrun hud. Men det er også tid til at give kunderne ny inspiration til efterårets og vinterens looks, både når det gælder håret og huden.  

Inner beauty er det nye sort. Det fortæller Kim Charles, der er grundlægger af Nani, og en af grundene til at han sagde sit job som statsautoriseret revisor op, og kastede sig over kosttilskuddene var netop fordi, han gerne vil være med til at bygge bro mellem det alternative og det konventionelle sundhedsvæsen”. Han fornemmer, at danskerne i høj grad er begyndt at forstå naturlige kosttilskud, og at det er en kategori, man går mere og mere op i.  

”I mange år har været fokus på, hvad man putter på kroppen, men ikke så stort fokus på, hvad man putter i kroppen. Men om danskerne er begyndt at fange det, det må jeg sige et stort ja til”, siger han i et interview i dette nummer af hair.  

Vi har også talt med Nordisk og Dansk Præsident for Intercoiffure, Bettina Kingo, der i løbet af sommeren havde 20-års jubilæum med sin salon Shape Intercoiffure i Aarup.  

Og lige så glad som hun var for at være frisør i København og Odense, lige så glad er Bettina også for, at hun vendte tilbage til Aarup, og at hun fra København og Odense ”gik mindre”. ”Dels blev jeg herre i eget hus. Det betyder jo, at jeg kan gennemføre de tanker og ideer, jeg selv har, og dels kan det, at være frisør i en mindre by noget andet”, siger Bettina, der fortæller, at grunden til, at hun stadig holder af frisørfaget, er fordi, det er et kreativt fag, der ikke står stille, og hvor man hele tiden er i kontakt med mange mennesker både kunder og kollegaer, ”Og jo mere, man selv byder ind med, jo mere spændende og jo sjovere er det at være frisør”, siger hun.  

Herudover kan du også se den nyeste frisurekollektion fra Intercoiffure, og vi er gået tæt på de tendenser til foråret og sommeren, der blev præsenteret på Copenhagen Fashion Week, og som er en stor inspiration for de kreative mennesker i skønhedsbranchen.  

Mark Giannandrea, der er Davines Global General Manager talte vi også med, og han slår fast, at det for Davines handler om en passion for at linke bæredygtighed og skønhed sammen, og at den vision lever med virksomheden. ”Skønhed, etik og bæredygtighed. Det er Davines’ nøglebuzzwords. Det er grundstenene i vores ”purpose”; dét, der driver alle vores beslutninger, vores ideer og vores handlinger i forhold til at gøre vores bedste for at skabe en god verden for os alle”, siger han.  

Så der er masser af inspiration og masser af gode tanker og kreative ideer at hente i dette nummer af hair. Så læs dem, og tag dem med tilbage til salonerne landet over. 

Mere indhold fra os

21.11.2024hair.dk

Vejen til succes er udvikling og inspiration

21.11.2024hair.dk

Klimaværktøj til virksomheder forlænges til 2028

20.11.2024Worldline

Sponseret

MobilePay har hævet prisen – Find ud af, om du er påvirket

20.11.2024Schwarzkopf Professional

Sponseret

Schwarzkopf Professional præsenterer - Næste niveau inden for bonding med den nye FIBRE CLINIX

20.11.2024hair.dk

Nye krav til bogføring bliver en fordel for virksomhederne

19.11.2024hair.dk

Bedre cybersikkerhed for SMV’er med Systemoverblikket

Flere relevante filer

Udgiver

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023