Hair 02.2024
En branche af mennesker, der bare ikke kan lade være…
Der sker altid rigtig meget i frisør- og skønhedsbranchen, og jeg forundres ofte over, at én branche kan rumme SÅ mange passionerede, dedikerede mennesker, der lever og ånder for deres fag.
I dette nummer af hair kan du møde Esha Khamo, der er frisør med hjertet, og så har han udgivet bogen HÅR, hvor 48 forskellige mennesker har været modeller. ”Hår er følelser, og jeg inspireres af mennesker, personligheder og forskellige kulturer. For jo mere man forstår om hinanden, jo nemmere er det at kommunikere”, siger han, og han kastede sig ud i projektet af ren kærlighed til branchen. Resultatet er en fantastisk inspirerede bog på mange fronter; der er masser af skønt hår, men for Esha handler det også om helheden og om, hvordan man er som person. ”Frisuren skal ikke bare ligne den, man finder i et magasin, den skal passe til kundens personlighed; højde, stil og udtryk”, siger han.
Søren Hedegaard, der rent faktisk er mentor for Esha, har vi også talt med, fordi han netop har fejret sit 45-års jubilæum i frisørbranchen. Og at Søren valgte at følge i sin families fodspor og blive frisør frem for at blive teolog, som planen egentlig var, er vi rigtig mange, der takker ham for og er rigtig glade for. Igennem årene har han beriget branchen på en måde, som kun få har, han været mentor, inspirator og en kreativ kraft, og han har hjulpet rigtig mange unge mennesker til en god start og ikke mindst en videre karriere i branchen.
Men skønheds- og frisørbranchen er også en branche, hvor der udvikles og tænkes nyt. Det blev hyldet til Danish Beauty Awards, og i dette nummer kan du læse om hele to nye skønhedsbrands, der har set dagens lys, nemlig Astalou og Loed. Det sker ikke i mange andre brancher lige nu. Du kan også møde Laura Rudoe, der opgav et samarbejde med Bono fra U2 for at starte sit eget brand tilbage i 2009, og siden er Evolve blevet en verdensomspændende succes.
Ganske symptomatisk for de nye brands, der rykker ikke mindst på skønhedssiden, er i øvrigt, at de er miljøvenlige og ansvarlige, og at certificeringerne i orden, for det er den udvikling, der helt klart ligger i den tid, vi lever i.
Mere indhold fra os
21.11.2024hair.dk
Vejen til succes er udvikling og inspiration
Pact Nordic og Philip Martin’s holdt forleden et internationalt show i Torvehallerne i Vejle. Hair mødte Philip Martin’s kreative direktør Federico Patelli og Marianne Henriksen, teknisk direktør i Pact Nordic, dagen før showet – og i fuld gang med at ”preppe” modellerne. Vi fik en snak om brandet, og trenden og om showet.
20.11.2024Schwarzkopf Professional
Sponseret
Schwarzkopf Professional præsenterer - Næste niveau inden for bonding med den nye FIBRE CLINIX
Opdag BONDFINITY-METODEN** – en fuldt tilpasselig salonbehandling, der starter med permanent reparation i salonen og giver langvarige resultater, som kan genaktiveres derhjemme.
Flere relevante filer
Udgiver
Copyright 2023