Et holistisk syn på wellness
I en ny forbrugerrapport analyserer trendbureauet FashionSnoops det nuværende landskab for sundhed og velvære for Gen Z.
Foto: 123RF.com
I rapporten lyder det bl.a., at mens sociale medier og samfundsmæssige forventninger fortsætter med at lægge pres på forbrugerne for at centrere deres velvære, er der tegn på, at mange er ved at nå grænsen, og at især Gen Z er på vej til at omfavne et mere afbalanceret og holistisk syn på wellness, der omfatter krop, sind og social forbindelse.
Drevet af adgang til sundhedsinformation, kampe med at navigere i det tidlige voksenliv og kulturens kollektive fokus på selvforbedring, engagerer denne gruppe sig i sundhed og velvære på ukonventionelle måder for at imødekomme deres multidimensionelle og skiftende behov, lyder det.
Efterhånden som Gen Z bliver uinteresseret i højintensive og restriktive regimer, er der muligheder for i stedet at fokusere på fleksibilitet, nydelse og individualiserede løsninger, der skærer igennem online hacks og misinformation.