Direkte-til-forbruger er det nye ”sort”
D2C er det nye, men det kræver, at man har styr på sin logistik for at det kan lade sig gøre, og ikke mindst for at man får det optimale ud af det. Droppery har specialiseret sig i netop D2C-løsninger, og CEO og grundlægger Marco Mulder fortæller, at man lige nu ekspanderer kraftigt, og at målet er at nå ud i hele Europa.
”Droppery optimerer kontinuerligt direkte-til-forbruger (D2C) forsyningskæden for leverandører og forhandlere i design- og møbelindustrien. Det Amsterdambaserede firma hjælper leverandører og forhandlere med at skalere op ved at forenkle logistikken og dermed fremme salg over grænserne. "Det opnår vi ved at tilbyde en omfattende pakke af tjenester", forklarer grundlæggeren og CEO Marco Mulder, og han tilføjer, at man netop nu accelerer med 20+ nye partnere, og at man dermed bevæger sig fremad mod næste skridt.
Droppery’s mål er at sikre en gnidningsløs integration af produkt-synkronisering, lagerstyring i realtid og automatiseret ordrebehandling, forklarer Marco Mulder, og han forklarer, at løsningen herudover gør det muligt for grossister, leverandører og brands at aktivere en ny forhandlerkanal.
”For Droppery er det afgørende, at leverandører og brands altid har friheden til at vælge, hvem de ønsker at samarbejde med. Derfor tilbyder vi også flere logistikløsninger, så leverandører ikke behøver at ændre deres arbejdsmetoder, samtidig med at de kan drage fordel af hjemmeleverancer”, siger han.
Og branchen har taget Droppery til sig, og senest er der etableret samarbejder med internationale partnere bl.a. Zuiver Group, De Eekhoorn, Starfurn, Hudson Valley Lighting, Steinhauer, Eurofar, Theuns, Classic Collection, Sit Design, Cobra Art, RV Design, Modus Furniture, Pole to Pole, Unit14, Label51, Pot & Vaas, DTP Home, Umo Art, Stalux, Must Living, it's About RoMi, Present Time og Light & Living.
International ekspansion
For mange virksomheder kan det være udfordrende at gå ind på et ukendt marked.
”For leverandører, der ønsker at udvide til nye regioner, tilbyder Droppery en komplet service på tværs af grænser. På den måde sigter vi mod at støtte vores kunder i at nå flere internationale kunder og øge deres salg over grænserne”, fastslår Marco Mulder.
Droppery er i øjeblikket aktiv i 18 lande, men planlægger at udvide yderligere og fremme flere samarbejder.
"Vores mål er at levere i hele Europa, og vi er altid åbne for nye logistikpartnere, der ønsker at vokse med os", forklarer Marco Mulder.
Han understreger, at netop fleksibilitet for leverandører og forhandlere er utroligt vigtige elementer.
Selv brands og leverandører, der ikke umiddelbart er gearet til hjemmeleverancer, finder en løsning, der passer dem med Droppery.
”Vi stræber kontinuerligt efter at fremme effektiviteten ved at springe et eller flere trin i forsyningskæden over, og med den tilgang skabes en bæredygtig ordrebehandlingsprocedure”, forklarer Marco Mulder.
Specifikt for denne gruppe tilbyder virksomheden forskellige løsninger:
- Leverandøren sender selv direkte til forbrugeren.
- Leverandøren sender sine kollektioner til Dropperys lager i Amsterdam. Droppery forbereder tilpassede ordrer til forhandleren og sender direkte til forbrugeren.
- Leverandøren forbereder ordren til afhentning. Droppery indsamler ordrerne fra leverandøren og håndterer levering til slutkunden gennem en af sine logistikpartnere.
"I tilfælde af mulighed 2 eller 3 fakturerer vi forhandleren direkte, hvilket minimerer yderligere administrative opgaver for leverandøren. Dermed behøver leverandøren ikke at foretage ændringer i deres interne processer for at kan drage fordel af forbrugerlevering og ride med på D2C-bølgen”, slutter Marco Mulder".