Direkte-til-forbruger er det nye ”sort”

D2C er det nye, men det kræver, at man har styr på sin logistik for at det kan lade sig gøre, og ikke mindst for at man får det optimale ud af det. Droppery har specialiseret sig i netop D2C-løsninger, og CEO og grundlægger Marco Mulder fortæller, at man lige nu ekspanderer kraftigt, og at målet er at nå ud i hele Europa.

Foto: 123RF.com

25.09.2024

Pia Finne, hair.dk

”Droppery optimerer kontinuerligt direkte-til-forbruger (D2C) forsyningskæden for leverandører og forhandlere i design- og møbelindustrien. Det Amsterdambaserede firma hjælper leverandører og forhandlere med at skalere op ved at forenkle logistikken og dermed fremme salg over grænserne. "Det opnår vi ved at tilbyde en omfattende pakke af tjenester", forklarer grundlæggeren og CEO Marco Mulder, og han tilføjer, at man netop nu accelerer med 20+ nye partnere, og at man dermed bevæger sig fremad mod næste skridt.

Droppery’s mål er at sikre en gnidningsløs integration af produkt-synkronisering, lagerstyring i realtid og automatiseret ordrebehandling, forklarer Marco Mulder, og han forklarer, at løsningen herudover gør det muligt for grossister, leverandører og brands at aktivere en ny forhandlerkanal. 

Teamet bag Droppery. Foto: Droppery

”For Droppery er det afgørende, at leverandører og brands altid har friheden til at vælge, hvem de ønsker at samarbejde med. Derfor tilbyder vi også flere logistikløsninger, så leverandører ikke behøver at ændre deres arbejdsmetoder, samtidig med at de kan drage fordel af hjemmeleverancer”, siger han.

Og branchen har taget Droppery til sig, og senest er der etableret samarbejder med internationale partnere bl.a. Zuiver Group, De Eekhoorn, Starfurn, Hudson Valley Lighting, Steinhauer, Eurofar, Theuns, Classic Collection, Sit Design, Cobra Art, RV Design, Modus Furniture, Pole to Pole, Unit14, Label51, Pot & Vaas, DTP Home, Umo Art, Stalux, Must Living, it's About RoMi, Present Time og Light & Living.

International ekspansion 

For mange virksomheder kan det være udfordrende at gå ind på et ukendt marked. 

”For leverandører, der ønsker at udvide til nye regioner, tilbyder Droppery en komplet service på tværs af grænser. På den måde sigter vi mod at støtte vores kunder i at nå flere internationale kunder og øge deres salg over grænserne”, fastslår Marco Mulder.

Droppery er i øjeblikket aktiv i 18 lande, men planlægger at udvide yderligere og fremme flere samarbejder. 

"Vores mål er at levere i hele Europa, og vi er altid åbne for nye logistikpartnere, der ønsker at vokse med os", forklarer Marco Mulder.

Han understreger, at netop fleksibilitet for leverandører og forhandlere er utroligt vigtige elementer.

Selv brands og leverandører, der ikke umiddelbart er gearet til hjemmeleverancer, finder en løsning, der passer dem med Droppery. 

”Vi stræber kontinuerligt efter at fremme effektiviteten ved at springe et eller flere trin i forsyningskæden over, og med den tilgang skabes en bæredygtig ordrebehandlingsprocedure”, forklarer Marco Mulder.

Specifikt for denne gruppe tilbyder virksomheden forskellige løsninger:

  • Leverandøren sender selv direkte til forbrugeren.
  • Leverandøren sender sine kollektioner til Dropperys lager i Amsterdam. Droppery forbereder tilpassede ordrer til forhandleren og sender direkte til forbrugeren.
  • Leverandøren forbereder ordren til afhentning. Droppery indsamler ordrerne fra leverandøren og håndterer levering til slutkunden gennem en af sine logistikpartnere.

"I tilfælde af mulighed 2 eller 3 fakturerer vi forhandleren direkte, hvilket minimerer yderligere administrative opgaver for leverandøren. Dermed behøver leverandøren ikke at foretage ændringer i deres interne processer for at kan drage fordel af forbrugerlevering og ride med på D2C-bølgen”, slutter Marco Mulder".

Worldline

Sponseret

Kan en frisør fra Fyn tjene 7.000 kr. på en time?

Denne artikel er del af et tema:

Tema: Optimer din forretning

Detailhandlen står over for unikke udfordringer og muligheder i en tid præget af digital transformation og ændrede forbrugerpræferencer. Det handler det om at være på forkant med de nyeste tendenser og holde øje med den udvikling, der hele tiden sker inden for både forretningsdrift og ledelse. For optimeres forretningen, og forbedres kundeoplevelsen, øges salget og indtjeningen.

Relateret indhold

21.11.2024hair.dk

Vejen til succes er udvikling og inspiration

21.11.2024hair.dk

Klimaværktøj til virksomheder forlænges til 2028

20.11.2024hair.dk

Nye krav til bogføring bliver en fordel for virksomhederne

19.11.2024hair.dk

Bedre cybersikkerhed for SMV’er med Systemoverblikket

18.11.2024hair.dk

Når ulykken er ude til julefrokosten: Er det en arbejdsskade?

15.11.2024hair.dk

Erhvervsudvalget vil forbedre vilkår for danske virksomheder

15.11.2024Worldline

Sponseret

Vintertilbud på den elegante Android mobil terminal!

14.11.2024hair.dk

54% af danskerne foretrækker fysiske butikker

Jobmarked

Se alle

Events

Se alle
Hair Couture Nordics
Kursus
THE JOi OF healthy hair

For dig, der ønsker at tilbyde den bedste, mest plejende og genopbyggende, behandling til dine kunder. Med 4-trins systemet fra Joico kan vi garantere et fuldstændig sundt og genopbygget hår.

Dato

01.12.2024

Sted

Salon Session - Efter aftale

Hair Couture Nordics
Kursus
EASY balayage

Til dig, der ønsker at lære enkle teknikker, der giver det samme resultat som frihåndsteknikker. Disse teknikker er både mere sikre, hurtige og nemme; deraf navnet ”Easy Balayage”.

Dato

01.12.2024

Sted

Salon Session - Efter aftale

Hair Couture Nordics
Kursus
REVERSE Balayage

Vil du lære at mestre enkle teknikker, der skaber effekter og dimensioner i det lyse hår? Så er Reverse balayage kurset løsningen. En omvendt balayage laves i det lyse hår, eller til de kunder, der plejer at få highlights, og ønsker et mere naturligt resultat. Det giver den samme effekt som, hvis du har lysnet på kundens naturlige hår.

Dato

01.12.2024

Sted

Salon Session - Efter aftale

PARK Styling
Kursus
KURSUSKALENDER FOR ALLE FRISØRER 2024/2025

Se her alle de fantastiske kurser PARK tilbyder!

Dato

01.01.2025

Sted

Danmark

PARK Styling
Kursus
INTENSIVT ELEVKURSUS I DAMEKLIP MED KATRINE BJERRING

Forbedre dine klippeteknikker og få ro i maven, når du betjener kunder i salonen.

Dato

07.01.2025

Tid

09:00

Sted

København

PARK Styling
Kursus
VIDAL SASSOON KLIPPEKURSUS I LONDON

Drømmer du om at løfte dine frisørfærdigheder til nye højder? Tag med os på en uforglemmelig oplevelse i London med det eksklusive 2-dages klippekursus ved Vidal Sassoon!

Dato

19.01.2025

Sted

London

Udgiver

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023