Den nye 2024 trendkollektion fra Intercoiffure Mondial: "The Age of Elegance"
Intercoiffure Mondial præsenterede forleden sin nye kollektion for 2024 "The Age of Elegance" i Barcelona
Pure White, Conscious Traveller, Blissful Blue, Orange Crush hedder de fire hår-trends, der skal tegne tiden, og med disse banebrydende fashion statements erklærer Intercoiffure Mondial: Det post-pandemiske vanvid er forbi - velkommen til "The Age of Elegance".
Elegance er et spørgsmål om kunsten at leve - det handler om udsøgt smag, der holder, og som er bæredygtig. Det gælder ”Less is more”. Det handler ikke om at ville have noget hurtigt, eller det første og det bedste med en bling-bling-effekt. Slow fashion er trenden.
Det globale fashionteam fra Intercoiffure Mondial er kommet fra de fire verdenshjørner for at skabe en kunstnerisk ny kollektion. Under ledelse af Markus Herrmann har de skabt "The Age of Elegance".
"Det er altid en imponerende oplevelse for mig: Vores fashiondirectors fra syv regioner bringer deres meget forskellige trendvisioner med sig - alle fortolker de trends, som jeg tidligere har udviklet sammen med vores kunstneriske leder Elmarie Lignier", fortæller Markus Herrmann.
"Det er en ære og en stor glæde for mig at samle frisørerne til et team. Vores mål er at skabe en mangfoldig tendens, der kan bruges af alle nationer og ikke kun til en enkelt region i verden. Og: Vi arbejder på at gøre Intercoiffure-stilen genkendelig - vores virksomhedsidentitet skal være synlig i typen af fotografi, tøj og hårkunst."
De fire trendlooks fra Intercoiffure Mondial er kreative, globale og smukke, og gør kvinder og mænd over hele verden til elegante trendsættere. Som modedesigner Yves Saint Laurent engang sagde: "Mode falmer, stil varer evigt".
Stemningerne for 2024 "The Age of Elegance" kollektionen:
Pure White er minimalistisk, ren og klassisk. Efter Covid oplevede vi en "festæra" med sexede trends som mikro-mini-nederdelen
og iøjnefaldende udskæringer, der forårsager et overdrevet røre. Pure White looket omfavner denne overdådighed, men har udviklet sig til en sensuel men klassisk æstetik.
Conscious Traveller præsenterer sig selv med stilarter, der inkorporerer et strejf af etnisk og safari - det handler om bæredygtighed og økologisk bevidsthed. Naturlighed og omsorg er en del af den bevidste rejsendes livsstil. Bevidst, etisk, bæredygtig, lokal, økologisk, dyrevenlig, vegansk - uanset hvad man kalder det, er det vigtigt at bekymre sig om, hvor tøjet og
moden kommer fra, hvem der står bag det, og hvor meget energi og hvor mange ressourcer, der er brugt på at dyrke og producere det.
Blissful Blue imponerer med sin vitalitet, livlighed og fremhævede teksturer. Stærk blå stimulerer klar tænkning, mens lettere, blødere blå beroliger sindet og fremmer koncentration. Det er en bemærkelsesværdig elegant farve. Vi kan ikke få nok af denne
farve, og det kan designere heller ikke.
Orange Crush gælder et udtryksfuldt udseende med volumen og frodige farver. På mode-siden blev brune, orange toner og lilla betragtet som de groovy farver i 1970'erne. De jordiske og naturlige toner er nu mildere og lysere. Orange er en stærk og energisk
farve, der får dig til at længes efter sommeren.
Bag ”The age of Elegance”:
Intercoiffure Mondial© Markus Herrmann / ICD Mondial Vicedirektør - Mode Ara Koivula / Modedirektør Norden Anna Pacitto / Modedirektør Nordamerika Hiroyuki Obayashi / Modedirektør Asien Region James Calabria / Modedirektør Oceanien Kay Schneider / Modedirektør Vesteuropa Marcelo Harin / Modedirektør Latinamerika Region Natasha Balabanova / Modedirektør Østeuropa Sebastian Pfister / Master Barber Joakim Roos / World-Academy Elmarie Lignier / Kreativ direktør Mario Naegler / Fotografi og video Uwe Scheichel / Make-up Ruth Kramer / Styling Peter F. Pfister / Præsident Intercoiffure Mondia