Danmarks største firmaevent slår alle rekorder
En kvart million danskere fra små og store virksomheder, butikker og saloner landet over har i år tilmeldt sig DHL Stafetten. Det er en rekordstor tilslutning. Med udsolgte løb i København, Aarhus og Odense, cementerer eventet sin position som et af de mest populære firmaarrangementer herhjemme og blandt de største i verden.
DHL Stafetten begynder i dag i Aarhus og Odense, og efterfølgende kommer Sønderjylland, Aalborg og København, som afslutter med hele 5 dage i streg fra den 26.-30. august.
“DHL Stafetten har aldrig været større. Det er i den grad blevet Danmarks største firmafest, hvor langt de fleste kan være med. I mange år har stafetten handlet om at løbe 5 km, men efter at vi også har åbnet op for at deltagerne kan gå distancen, har det givet plads til mange flere deltagere,” siger Susanne Katja Kristensen, der er marketingchef i DHL Express.
København sætter ny rekord med 150.000 deltagere, en stigning fra 135.000 sidste år. Aarhus melder udsolgt med knap 49.000 deltagere, mens Odense også er fuldt booket. Både DHL Stafetten i Aalborg og DHL Stafetten i Sønderjylland forventer også en markant vækst sammenlignet med tidligere år.
Det er virksomheder af alle størrelser, der deltager. Alene i København har 100.000 løbere og 50.000 walkere fra 2.800 virksomheder meldt sig til.
At DHL Stafetten allerede er en kæmpe succes, hersker der ingen tvivl om. Alligevel finjusterer DHL og arrangørerne kontinuerligt de små detaljer, så helhedsoplevelsen bliver endnu bedre år for år – for selve det overordnede koncept skal der ikke laves om på, men der skal selvfølgelig nytænkning til.
”DHL har været sponsor siden 1991, og selv efter så mange år, bliver jeg stadig overvældet af at se så mange danskere være fælles om dette motionsevent. Det er blevet en fast del af medarbejderplejen i tusindvis af virksomheders kalender, og det er tydeligt at se, at alle hygger sig på kryds og tværs. For nogle virksomheder bliver stafetten også en slags sommerfest, og vi er stolte over at være med til at give så mange mennesker en god oplevelse og sætte sundhed på dagsordenen,” siger Susanne Katja Kristensen.
”Når DHL Stafetten løbes, overdrages ikke kun depechen, men også en forventning om og tilliden til, at den næste løber i rækken gør sit bedste for teamet. Denne symbolik kan overføres direkte til DHL. Vores kunder overdrager dagligt tusindvis af forsendelser til os og har tillid til, at vi gennem hele forsendelses-flowet yder en ekstra indsats for at nå i mål. Det er grunden til, at DHL Danmark i mere end 30 år har sponsoreret DHL Stafetten i København, Aarhus, Odense og Aalborg og Sønderjylland,” siger Susanne Katja Kristensen.
Bidrager til idrætsmiljøet rundt om i Danmark DHL Stafettens succes afspejler en bredere trend i Danmark, hvor interessen for både løb, men også deltagelse ved motionsevents er stigende. Flere andre store løb har også meldt udsolgt lang tid i forvejen.
DHL Stafetten understreger virksomhedernes fokus på medarbejdertrivsel og teambuilding, hvor motion og socialt samvær går hånd i hånd. Med det rekordhøje deltagerantal i 2024 bekræfter DHL Stafetten sin status som et unikt dansk fænomen, der tiltrækker opmærksomhed og beundring fra udlandet. Og DHL selv er ingen undtagelse. Mere end halvdelen af DHL's ansatte tager årligt del i begivenheden, der er badet i virksomhedens gule og røde farver, og dermed også er med til at brande den internationale transport- og logistikvirksomhed. Der lægges vægt på, at alle medarbejdere inviteres til at være med, uanset om de foretrækker at gå i flok sammen med kollegerne, løbe den eller støtte deres kolleger fra sidelinjen.
De penge, der generes fra DHL Stafetterne, går blandt andet til de mange frivillige foreninger, der hjælper til under arrangementerne, samt til udvikling og optimering af forholdene for både eliteatleter og motionister i selvsamme foreninger.