TIPS: Kunder som ikke dukker op 😠

Læs med og lær hvordan du håndterer udeblivelser på en professionel måde.

Foto: Just Add People

Lav en tydelig afbudspolitik
Beslut dig for, hvor sent kunder må melde afbud, og hvad dit eventuelle udeblivelsesgebyr er. Informér om det på din hjemmeside, i bookingportalen eller via SMS-påmindelser.

Gør dine kunder opmærksomme på konsekvenserne
Send en venlig, men klar besked om, at du fakturerer eller opkræver et gebyr ved udeblivelser. Husk, at kunden skal kende reglerne på forhånd for, at gebyret er lovligt. Det er altså vigtigt at du har informeret om gebyret før kunden bookede sig ind, hvis du vil opkræve det lovligt.

Tænk på din forretning
Overvej, hvor mange gange en kunde må udeblive, før du vælger at stoppe samarbejdet. Din tid er kostbar, og du kan ikke fylde den op med en anden kunde, hvis du ikke får besked i tide. Hvis kunden brænder dig af 3 gange, er det måske tid til at sige tak for denne gang og gøre plads til nye søde kunder som faktisk møder op. Husk: en fyldt kalender er kunde flydt, hvis kunderne møder op.

Gode links

Mere fra...

10.03.2025Just Add People

Sponseret

TIPS: Kunder som ikke dukker op 😠

07.03.2025Just Add People

Sponseret

HEAD SPA: Yume vaskestolen

03.03.2025Just Add People

Sponseret

GUIDE: Udsugning

28.02.2025Just Add People

Sponseret

LISTE: Leverandører du bør kende ✅

25.02.2025Just Add People

Sponseret

HEAD SPA: Bliv Certificeret 🏆

21.02.2025Just Add People

Sponseret

Frisørstol til over 100.000 kr. 😳

Udgiver

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023