Rekordomsætning hos Rudolph Care
“Rudolph Care nåede i 2023 en rekordomsætning, hvilket betragtes som utroligt tilfredsstillende i et marked, som har været præget af lav forbrugertillid,
“Rudolph Care nåede i 2023 en rekordomsætning, hvilket betragtes som utroligt tilfredsstillende i et marked, som har været præget af lav forbrugertillid,” lyder det indledende i ledelsesberetningen i Rudolph Cares nyligt offentliggjorte regnskab for året 2023, skriver Fashion Forum, der videre beretter, at med rekordomsætningen lander Rudolph Cares årsresultat således på lige over 3,5 millioner kroner efter skat. Det er – på trods af rekordomsætningen – et godt stykke under resultatet for 2022, som landede på lige over 5,5 millioner kroner efter skat.
Ifølge ledelsesberetningen skyldes det lavere resultat blandt andet “markante prisstigninger på råvarer, hvilket har sat virksomhedens dækningsgrad under stort pres.”
Rekordomsætningen tilskrives i ledelsesberetningen tre faktorer: øget udenlandsk tilstedeværelse, nye produktlanceringer og en højaktuel sundhedsdiskurs, skriver Fashion Forum. I løbet af 2023 har Rudolph Care etableret sig i blandt andet Sverige, Holland og Østrig, mens nye solprodukter har vakt stor efterspørgsel. Med et fokus på sundhed i både produkter og markedsføring har Rudolph Care skabt et brand, som ifølge dem selv “gør det lettere for vores kunder at vælge et alternativ, hvor sundhed er i fokus og bliver taget alvorligt”.