Man skal udvikle salonen og følge med tiden

”Vi føler os forkælede, når vi arbejder i den nye salon”. Det siger Maria Jacobsen, der ejer Hair Deluxe i Horsens. Igennem de seneste 14 år, har hun nyindrettet salonen tre gange og hver gang med Frisørland som samarbejdspartner. ”Jeg føler mig tryg, og jeg får en virkelig god hjælp og vejledning”, siger hun.

Foto: Frisørland

”Det er utroligt vigtigt at udvikle salonen, så både den og vi følger med tiden, for man skal være åben overfor at prøve det nye af. Udvikler man ikke sin salon, er det det samme som aldrig at tage på kursus for at lære nye klippe- og farveteknikker og se de nye tendenser”. Det mener Maria Jacobsen, Hair Deluxe i Horsens. Hun har drevet sin egen salon i 14 år, og på den tid har hun nyindrettet salonen tre gange.

Første gang da hun åbnede, anden gang da hun rykkede til nye lokaler og opgraderede fra 60 til 120 kvm, og tredje gang, da hun for nylig udvidede salonen til at rumme 170 kvm.

Men den nye indretning er ikke ”bare” for at fylde den mere plads ud. Maria mener nemlig, det er virkelig vigtigt at holde sig opdateret og ny.

Alle tre indretninger er sket i samarbejde med Frisørland, som Maria har en Ambassadøraftale med. Det betyder, at Maria køber 90 pct. af sine produkter hos Frisørland, og at hun i stedet for at få en direkte rabat, når hun bestiller varer, får nedskrevet 25 pct. af varernes pris i det beløb, hun har købt inventar for.

Maria har betalt to nyindretninger igennem Frisørland på den måde.

”Har man en salon af en vis størrelse, der aftager en vis mængde produkter, går der faktisk ikke mere end et par år, før inventaret er betalt. Vi køber for penge, vi aldrig har set, og det føles næsten som at indrette salonerne uden omkostninger”, forklarer Maria med et smil.

Foto: Frisørland

Man skal udvikle sin salon

Marias holdning er, at man hele tiden skal sørge for at være med i front. Derfor har hun nu fået plads til et spraytan rum, og plads til brikse, der kan afskærmes fra resten af salonen, og hvor man kan foretage lash lifts.

”Ofte er det faktisk de unge – eleverne – der kommer med ideer til nye tiltag i salonen. Det er selvfølgelig ikke alt, jeg siger ja til, men jeg mener klart, man skal lytte til dem, for de følger med på en anden måde og andre steder, end vi andre gør det, og er vi med på det nye, får vi også de nye, yngre kunder ind i salonen”, fortæller Maria.

Netop for at fange de unge, er Maria i øvrigt også aktiv med salonen på Google. ”Så kan de unge, der gerne vil have en spraytan, men som bor i den anden ende af byen, også se hvad vi kan tilbyde”.

Foto: Frisørland

Foto: Frisørland

Foto: Frisørland

Foto: Frisørland

Foto: Frisørland

Foto: Frisørland

Foto: Frisørland

Foto: Frisørland

Jeg føler mig tryg med Frisørland

Maria fortæller, at hun bruger Frisørland som partner og vejleder. ”Jeg har kendt dem igennem lang tid, og jeg føler mig tryg ved dem og ved det, de siger. De kommer med gode forslag, men de siger også, hvis noget af det, jeg ønsker, ikke vil fungere”, forklarer Maria, der besøgte Frisørlands showroom for at finde de møbler, hun gerne ville have til salonen.

”Herefter hjalp de med at tegne hele salonen op, og det har været alletiders, for de har det professionelle overblik over, hvordan indretningen fungerer bedst. Og i øvrigt; har der været det mindste. Det kan være en lille ridse på et møbel eller en stol, der knirker, sender de en ud, der kan fikse det med det samme. Det er også meget betryggende, og den gode service har været altoverskyggende”, lyder det fra Maria.

I den nye udgave af Hair Deluxe har Maria fået 12 nye klippestole. Selve indretningen med spejle har hun bevaret til de otte af pladserne, og de sidste fire er nye. Her ud over har hun opgraderet med to vaskepladser, og alle fire vaskepladser er nu indrettet med vaskestole med massage. Nye hylder, shampoobeholdere og et nyt system til farvetuber er også en del af indretningen. ”Og så har jeg fået indrettet et helt nyt venteareal med super lækre møbler og flot belysning”, fortæller hun.

Vi bliver forkælet

Maria føler faktisk, at hun selv og hendes fem ansatte – heraf to elever – bliver forkælet, når de i dag arbejder i den nye salon, hvor der er lyst og lækkert og med plads og luft imellem stolene.

Og hun er utroligt glad for salonen, som den ser ud efter nyindretningen.

”Der er simpelthen ikke noget, jeg vil ændre. Jeg har fået en fantastisk god hjælp og vejledning hos Frisørland. De har lyttet til mine ønsker, og jeg har lyttet til dem, for man må jo også anerkende, at det er dem, der er de professionelle, når det kommer til indretning. Og sammen har vi fået skabt en moderne og funktionel salon”, siger Maria, og hun slutter af med at slå fast, at hun helt klart godt kan anbefale andre frisører at gribe en nyindretning af salonen an, som hun har gjort det.

Foto: Frisørland

Mere fra...

09.12.2024Frisørland Hair and Body Care

Sponseret

Til dig med aktiv en livsstil

02.12.2024Frisørland Hair and Body Care

Sponseret

Vi elsker gaver!

25.11.2024Frisørland Hair and Body Care

Sponseret

Kærlighed og støtte

15.11.2024Frisørland Hair and Body Care

Sponseret

Magisk aften til juleevent på Comwell Bygholm Park

04.11.2024Frisørland Hair and Body Care

Sponseret

Nine Yards gift boxes

28.10.2024Frisørland Hair and Body Care

Sponseret

My.Curling - let it curl

Udgiver

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023