Den store designmesse Maison&Objet, der netop er løbet ad stablen i Paris, introducerede denne gang Well-being & Beauty, en ny sektor af showet med 80 udstillere fra skønheds- og wellnessindustrien. Og med det store oplevelsesprogram, reagerede Maison&Objet Paris på store efterspørgsel, der har været fra de besøgende. Det gjaldt oplevelser som regenerative kure, lydbade og ansigtsyoga var meget populære under messen.
Konceptbutiksindkøbere og større detailkæder var glade for det nye område, lyder det, der er allerede åbnet en venteliste for mærker, der er interesserede i at udstille på området til januar. Maison&Objets mål således at fordoble antallet af udstillere i den specifikke del af showet.
Feel Good!
WELL-BEING&BEAUTY er tænkt som "det rum, der vil os godt", som er en del af en stærk underliggende tendens og som tilbyder en resonans til temaet for året Maison&Objet, ENJOY!
Med det nye område vil Maison&Objet samle mærker og udstillere omkring de samme værdier: at bidrage til at forbedre trivslen derhjemme men også personligt.
Originaliteten af Well-Being & Beauty-sektionen ligger i dens mange dimensioner: Det er et spørgsmål om krop, sind og helbred. Sundhedskrisen, store økologiske spørgsmål og geopolitisk usikkerhed har permanent påvirket den måde, vi tænker eksistens på. Derfr handler det om at føle sig godt tilpas, øge energien og udforske nye områder af glæde.
Ud over kosmetik og behandlinger kan man opleve fitnesstilbehør, teknikker som lysterapi, musikterapi og aromaterapi, detox og afslappende behandlinger, sunde rengøringsprodukter til hjemmet og sig selv og dufte til hjemmet.
I Well-Being & Beauty-rummet havde trendbureauet Fashion Snoops skabt en trend omkring holistisk velvære. At opdage mærker, der fokuserer på vores velbefindende, er godt; At kunne opleve det er endnu bedre.
"Under pandemien, låst inde i vores hjem, bemærkede vi aspekter, som vi ikke var opmærksomme på: luftkvalitet, evnen til at træne derhjemme og endda hjemmets evne til at forbedre den mentale sundhed," siger Melissa Hago, direktør for wellness- og skønhedsafdelingen i Fashion Snoops.
"Efterspørgslen efter velvære omfatter ikke længere bare en enkel skønhedsrutine eller en sund måde at spise på, det omfatter også vores forhold til produkter i hverdagen".
Det gælder værdier som økologisk, økocirkularitet, lokal produktion og håndværk.
"De store spillere på markedet reorganiserer deres butikker med afdelinger, der spænder fra dufte til hjemmet til terapi og sport," siger Jaye Anna Mize - direktør for interiørdesign hos Fashion Snoops. "Layoutet sætter tonen, vi bevæger os mod mere komfort, hygge, blødhed samt en måde at bremse tiden på".