Kan dit salonnavn få dig i problemer?
Sikkert ikke, men mere end 70% af alle saloner i Danmark har ordet "Frisør" eller "Salon" i sig. Er du en af dem og er det godt eller skidt for din forretning? Læs med her og find svaret.
Er du en af de 70%?
At have "frisør" eller "salon" i navnet er en super praktisk løsning. Det gør det klart, hvad du tilbyder, og hjælper også kunderne med at finde dig. Det skaber også en følelse af tillid – når kunderne ser ordene på din dør, ved de, at de er det rette sted. Men hvad med at give din salon et navn, der virkelig skiller sig ud? 🤔
Navn vs. facade
Et unikt navn og facade kan være en fantastisk måde at tiltrække kunder på. Tænk på det som din salons visitkort. Når folk ser din salon, skal de tænke "Wow, det lyder spændende!" i stedet for “Har jeg ikke set det før?”. Du kan finde masser af inspiration til bygningsfacader på platforme som Pinterest. Hvis du f.eks. sætter pink folie/film på dine vinduer, eller maler din hoveddør orange, skal du nok få opmærksomhed, ligemeget hvad din salon hedder.
Tænk på hvis vi allesammen hed "menneske" til fornavn...
Det er informativt, men er det en god ide?
Hvad med et unikt navn?
Hvordan gør du dit salonnavn til noget mere unikt? Overvej at tilføje et personligt præg. Hvad med at inkorporere et sjovt ord, der beskriver din stil? Måske kan du finde inspiration i din passion for hår, de produkter du bruger, eller den stemning du ønsker at skabe i salonen. Hvis du vil gå all-in, kan du navngive din salon efter hvilke problemer du løser for dine kunder, frem for hvad du sælger – det er markedsføring der virker.
Gode fakta
Mere end 70% af registrerede frisørsaloner i Danmark har ordet "frisør" eller "salon" i navnet.
Andre populære navne er ofte inspireret af ejerens navn – f.eks. "Frisør Hanne" eller "Hair by Hanne".
Besøg Just Add People's showroom for at udforske 14 forskellige salon-oplevelser og få inspiration til hvordan du kan gøre din salon til den alle i byen taler om.
Afsluttende ord
At have "frisør" eller “salon” i dit navn, er ikke jordens undergang – det kan faktisk hjælpe på mange måder. Hvis du vil give din salon personlighed, kan du bidrage med en kreativ indretning, ny facade eller overveje et navneskifte. Husk at undersøg om navnet er taget eller et registreret varemærke.