Få gode online anmeldelser
Rigtig mange kunder søger efter saloner virtuelt. Derfor har online anmeldelser aldrig været vigtigere.
Ni ud af ti forbrugere siger, at anmeldelser spiller en rolle i forhold till at opdage lokale virksomheder. Samtidig er der en tendens til, at det er dem, der har haft en positiv oplevelse, der vil give sig tid til at skrive en anmeldelse. Dermed har online anmeldelser et stort potentiale i forhold til at øge den positive opmærksomhed omkring din salon.
Faktisk siger 34% af forbrugerne i en engelsk undersøgelse, at de kun ville efterlade en anmeldelse efter en positiv oplevelse, mens 7% kun ville efterlade en anmeldelse efter en negativ oplevelse. Og positive anmeldelser også øge salonens synlighed i søgemaskinens søgeresultater, hvilket øger din salons potentielle rækkevidde.
Herudover kan anmeldelserne bruges som et godt udgangspunkt, hvis man kigger efter områder, hvor man kan forbedre salonen.
Mens det at skabe en god oplevelse for dine kunder helt sikkert er en fantastisk måde at opnå positive online anmeldelser af din salon på, vil den vigtigste faktor være den service, kunderne har fået i salonen - uanset om det er en klipning, farve, styling eller behandling.
Dårlige anmeldelser kan komme fra kunder, der ikke føler, behandlingen har levet op til forventningerne. Derfor er det vigtigt at sikre, at man kommunikerer tydeligt med sine kunder - nye eller gamle.
Et vigtigt aspekt i forhold til en online tilstedeværelse generelt er at svare kunderne. Uanset om det er positivt eller negativt, viser svar på anmeldelser, at din virksomhed værdsætter sine kunder og værdsætter den tid, de har brugt på at dele feedback.
Se tingene fra kundens perspektiv, selvom du er uenig, og skriv et veludformet svar, der viser salonens engagement i kundetilfredshed.
5 tips til at generere salonanmeldelser:
- Selvom du kan opfordre eller tilskynde kunder til at skrive positive anmeldelser, kan du ikke tvinge dem til at gøre det.
- Gør processen enkel - kunder er mere tilbøjelige til at efterlade en anmeldelse, hvis de nemt kan finde anmeldelsesplatformen og navigere i gennemgangsprocessen.
- Når en ny kunde har besøgt salonen, send dem en personlig opfølgende e-mail eller sms, hvor du takker dem for deres besøg og beder dem om at skrive en anmeldelse og fortælle os om deres oplevelse. Skriv webadresser eller links for at gøre det nemt for dem.
- Saloner og frisørsaloner kan differentiere sig ved at tilbyde unikke tjenester, der får folk til at anmelde dem og tale om det online.
-PF