Få gode online anmeldelser

Rigtig mange kunder søger efter saloner virtuelt. Derfor har online anmeldelser aldrig været vigtigere.

Foto: 123RF.com

Ni ud af ti forbrugere siger, at anmeldelser spiller en rolle i forhold till at opdage lokale virksomheder.  Samtidig er der en tendens til, at det er dem, der har haft en positiv oplevelse, der vil give sig tid til at skrive en anmeldelse. Dermed har online anmeldelser et stort potentiale i forhold til at øge den positive opmærksomhed omkring din salon.

Faktisk siger 34% af forbrugerne i en engelsk undersøgelse, at de kun ville efterlade en anmeldelse efter en positiv oplevelse, mens 7% kun ville efterlade en anmeldelse efter en negativ oplevelse. Og positive anmeldelser også øge salonens synlighed i søgemaskinens søgeresultater, hvilket øger din salons potentielle rækkevidde.

Herudover kan anmeldelserne bruges som et godt udgangspunkt, hvis man kigger efter områder, hvor man kan forbedre salonen.

Mens det at skabe en god oplevelse for dine kunder helt sikkert er en fantastisk måde at opnå positive online anmeldelser af din salon på, vil den vigtigste faktor være den service, kunderne har fået i salonen - uanset om det er en klipning, farve, styling eller behandling. 

Dårlige anmeldelser kan komme fra kunder, der ikke føler, behandlingen har levet op til forventningerne. Derfor er det vigtigt at sikre, at man kommunikerer tydeligt med sine kunder - nye eller gamle.

Et vigtigt aspekt i forhold til en online tilstedeværelse generelt er at svare kunderne. Uanset om det er positivt eller negativt, viser svar på anmeldelser, at din virksomhed værdsætter sine kunder og værdsætter den tid, de har brugt på at dele feedback. 

Se tingene fra kundens perspektiv, selvom du er uenig, og skriv et veludformet svar, der viser salonens engagement i kundetilfredshed.

5 tips til at generere salonanmeldelser:

  • Selvom du kan opfordre eller tilskynde kunder til at skrive positive anmeldelser, kan du ikke tvinge dem til at gøre det.
  • Gør processen enkel - kunder er mere tilbøjelige til at efterlade en anmeldelse, hvis de nemt kan finde anmeldelsesplatformen og navigere i gennemgangsprocessen.
  • Når en ny kunde har besøgt salonen, send dem en personlig opfølgende e-mail eller sms, hvor du takker dem for deres besøg og beder dem om at skrive en anmeldelse og fortælle os om deres oplevelse. Skriv webadresser eller links for at gøre det nemt for dem.
  • Saloner og frisørsaloner kan differentiere sig ved at tilbyde unikke tjenester, der får folk til at anmelde dem og tale om det online.

-PF

Worldline

Sponseret

Kan en frisør fra Fyn tjene 7.000 kr. på en time?

Relateret indhold

22.11.2024hair.dk

1000 SMV’er får hjælp til hurtig og nødvendig omstilling

22.11.2024hair.dk

En eksplosion af kreativitet

21.11.2024hair.dk

Klimaværktøj til virksomheder forlænges til 2028

20.11.2024Worldline

Sponseret

MobilePay har hævet prisen – Find ud af, om du er påvirket

20.11.2024hair.dk

Nye krav til bogføring bliver en fordel for virksomhederne

19.11.2024hair.dk

Bedre cybersikkerhed for SMV’er med Systemoverblikket

18.11.2024hair.dk

Når ulykken er ude til julefrokosten: Er det en arbejdsskade?

15.11.2024hair.dk

Erhvervsudvalget vil forbedre vilkår for danske virksomheder

Jobmarked

Se alle

Events

Se alle
Hair Couture Nordics
Kursus
THE JOi OF healthy hair

For dig, der ønsker at tilbyde den bedste, mest plejende og genopbyggende, behandling til dine kunder. Med 4-trins systemet fra Joico kan vi garantere et fuldstændig sundt og genopbygget hår.

Dato

01.12.2024

Sted

Salon Session - Efter aftale

Hair Couture Nordics
Kursus
EASY balayage

Til dig, der ønsker at lære enkle teknikker, der giver det samme resultat som frihåndsteknikker. Disse teknikker er både mere sikre, hurtige og nemme; deraf navnet ”Easy Balayage”.

Dato

01.12.2024

Sted

Salon Session - Efter aftale

Hair Couture Nordics
Kursus
REVERSE Balayage

Vil du lære at mestre enkle teknikker, der skaber effekter og dimensioner i det lyse hår? Så er Reverse balayage kurset løsningen. En omvendt balayage laves i det lyse hår, eller til de kunder, der plejer at få highlights, og ønsker et mere naturligt resultat. Det giver den samme effekt som, hvis du har lysnet på kundens naturlige hår.

Dato

01.12.2024

Sted

Salon Session - Efter aftale

PARK Styling
Kursus
KURSUSKALENDER FOR ALLE FRISØRER 2024/2025

Se her alle de fantastiske kurser PARK tilbyder!

Dato

01.01.2025

Sted

Danmark

PARK Styling
Kursus
INTENSIVT ELEVKURSUS I DAMEKLIP MED KATRINE BJERRING

Forbedre dine klippeteknikker og få ro i maven, når du betjener kunder i salonen.

Dato

07.01.2025

Tid

09:00

Sted

København

PARK Styling
Kursus
VIDAL SASSOON KLIPPEKURSUS I LONDON

Drømmer du om at løfte dine frisørfærdigheder til nye højder? Tag med os på en uforglemmelig oplevelse i London med det eksklusive 2-dages klippekursus ved Vidal Sassoon!

Dato

19.01.2025

Sted

London

Udgiver

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023