Sådan skiller du dig ud fra konkurrenterne

Som tiden er idag må man som frisørsalon at skille sig ud fra konkurrenterne. Det handler om at få hver klient til at føle sig som en VIP og om at skabe loyale kunder, der kommer tilbage for at få netop din service.

Foto: 123rf.com

17.05.2023

Pia Finne, hair.dk

Få din klient til at føle sig som den vigtigste person i rummet. Det er et rigtig godt råd, når det handler om at skille sig ud fra konkurrenterne og fastholde kunderne. Og netop dét at skille sig ud, er vigtigt, hvis man skal drive en god salon i denne tid, hvor kunderne er tilbageholdende og ser på, hvad og hvor de får mest for pengene. 

Derfor skal hver eneste kunde, der går gennem din salondør, skal føle sig som dagens vigtigste kunde. Det begynder med modtagelsen, der skal være smilende og indbydende, og så er det en god idé, hvis man har sat sig lidt ind i kunden, inden vedkommende kommer ud, så man kan referere til sidste besøg – både på professionelt og personligt plan. 

For spørger man eksempelvis, hvordan de oplevede de produkter, de købte sidst, og nød de for eksempel deres ferie i Italien? o.s.v. vil man øjeblikkeligt få klienten til at føle sig som en del af salonfamilien, og man vil sende et signal om et afslappet men også professionelt miljø. Vigtigt er det også at have et behageligt venteområde, hvor kunden kan fornemme salonstemningen". 

Bliv socialt kyndig 

Sociale medier spiller en stor rolle i forhold til at få at få din salon til at skille sig ud. For mange kunder benytter i dag de sociale medier til at tjekke en salon og det arbejde, de udfører, ud. Derfor skal der arbejdes med alt fra informative og innovative feeds, der viser din salons identitet gennem videoer, før og efter billeder, kundeanmeldelser, trendbilleder og produktanbefalinger, mens du tilføjer nogle personlige elementer ved at introducere dit team og deres styrker.  

Det er også vigtigt, at du engagerer dig med sine følgere. Sørg for at fokusere på at fremvise dine salonanmeldelser på dit websted, sociale medier og e-mail-kampagner. 

Hold kontakten 

Effektiv markedsføring som at e-maile kunder for at holde dem i loopet med, hvad frisørerne i salonen laver, er en fantastisk måde at kommunikere med kunden på, uanset om det er et månedligt nyhedsbrev for at fortælle dem, hvilke konkurrencer, du har deltaget i eller vundet, eller om det er for at belønne dem med henvisningsrabatter eller en ”fødselsdagsgave”, der i øvrigt også er en fantastisk måde at vise dit engagement i kunden på, og samtidig på den lange bane sikre en kundeloyaliteten. Online tilbud især i denne tid vil få din kunde til at føle sig værdsat og forhindre dem i at se på billigere produktmuligheder eller på andre saloner, der måske er billigere end du er.  

Belønningsordninger er vigtige i forbindelse med bl.a. ombooking og anbefaling af en ven. Desværre er der ikke mange saloner, der tilbyder studierabat, men ved at implementere det, kan det rent faktisk skabe en ny kundekreds i salonen. Så det er også værd at tænke over. 

Worldline

Sponseret

Kan en frisør fra Fyn tjene 7.000 kr. på en time?

Relateret indhold

22.11.2024hair.dk

1000 SMV’er får hjælp til hurtig og nødvendig omstilling

22.11.2024hair.dk

En eksplosion af kreativitet

21.11.2024hair.dk

Klimaværktøj til virksomheder forlænges til 2028

20.11.2024Worldline

Sponseret

MobilePay har hævet prisen – Find ud af, om du er påvirket

20.11.2024hair.dk

Nye krav til bogføring bliver en fordel for virksomhederne

19.11.2024hair.dk

Bedre cybersikkerhed for SMV’er med Systemoverblikket

18.11.2024hair.dk

Når ulykken er ude til julefrokosten: Er det en arbejdsskade?

15.11.2024hair.dk

Erhvervsudvalget vil forbedre vilkår for danske virksomheder

Jobmarked

Se alle

Events

Se alle
Hair Couture Nordics
Kursus
REVERSE Balayage

Vil du lære at mestre enkle teknikker, der skaber effekter og dimensioner i det lyse hår? Så er Reverse balayage kurset løsningen. En omvendt balayage laves i det lyse hår, eller til de kunder, der plejer at få highlights, og ønsker et mere naturligt resultat. Det giver den samme effekt som, hvis du har lysnet på kundens naturlige hår.

Dato

01.12.2024

Sted

Salon Session - Efter aftale

Hair Couture Nordics
Kursus
EASY balayage

Til dig, der ønsker at lære enkle teknikker, der giver det samme resultat som frihåndsteknikker. Disse teknikker er både mere sikre, hurtige og nemme; deraf navnet ”Easy Balayage”.

Dato

01.12.2024

Sted

Salon Session - Efter aftale

Hair Couture Nordics
Kursus
THE JOi OF healthy hair

For dig, der ønsker at tilbyde den bedste, mest plejende og genopbyggende, behandling til dine kunder. Med 4-trins systemet fra Joico kan vi garantere et fuldstændig sundt og genopbygget hår.

Dato

01.12.2024

Sted

Salon Session - Efter aftale

PARK Styling
Kursus
KURSUSKALENDER FOR ALLE FRISØRER 2024/2025

Se her alle de fantastiske kurser PARK tilbyder!

Dato

01.01.2025

Sted

Danmark

PARK Styling
Kursus
INTENSIVT ELEVKURSUS I DAMEKLIP MED KATRINE BJERRING

Forbedre dine klippeteknikker og få ro i maven, når du betjener kunder i salonen.

Dato

07.01.2025

Tid

09:00

Sted

København

PARK Styling
Kursus
VIDAL SASSOON KLIPPEKURSUS I LONDON

Drømmer du om at løfte dine frisørfærdigheder til nye højder? Tag med os på en uforglemmelig oplevelse i London med det eksklusive 2-dages klippekursus ved Vidal Sassoon!

Dato

19.01.2025

Sted

London

Udgiver

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023