Nyt brand til de unge
I-cos er målrettet de unge, der ønsker luksus til en god pris. Produkterne er sikkerhedsvurderet i Danmark.
Danske Incosmetics har i juni lanceret et nyt mærke, I-cos, som er skabt med inspiration fra amerikanske, highend luksusbrands, men i en helt anden prisklasse.
Brandet er innovativt og legende, med de allernyeste trendy features, et iøjnefaldende design og lækre konsistenser med delikate dufte.
Brandet henvender sig til det yngre segment, som interesserer sig for skincare rutine, skin & body care, og som er inspireret af trendy og eksklusive produkter i luksusklassen, men som ønsker en mere overkommelig pris. Det gælder segmentet, der tiltales af innovative gadgets og højaktuelle trends, og som søger produkter med et farverigt & legende udtryk, som de kan have stående fremme.
"I-cos er skabt ud fra tanken om skabe et godt produkt, med enkle formler, som alle har råd til. Via vores stærke forbindelser og gode samarbejde med vores leverandører, har vi forkortet værdikæden. I tillæg til det har vi øget volumen betydelig, og det er derfor muligt at skabe et godt produkt i en lavere prisklasse. Vores fokus er rettet 100% på et produkt med en simpel recept. Kort sagt betaler du ikke for dyre mellemled og høj brand value, du betaler for det reele produktet”, udtaler stifter af Incosmetics Elsemarie Østergaard
Alle I-cos produkter er blevet sikkerhedsvurderet i Danmark af den rådgivende konsulentvirksomhed Altox, med speciale i den Europæiske kosmetikforordning.
Kosmetikforordningen fastlægger kravene til kosmetiske produkter i hele EU og gælder som lov i Danmark.
"Jeg har tjekket alle I-cos produkterne ud fra et toksikologisk perspektiv, og de er sikkerhedsmæssigt forsvarlige at sælge til unge under 18 år. Jeg rådgiver løbende
Incosmetics, så de sikrer sig, at alle deres kosmetiske produkter opfylder EU's kosmetikforordning”, lyder det slutteligt fra Peter Waksman, konsulent og partner i Altox.