Marcel står for bevægelse
Det var fuldt hus, da Marcelklubben forleden holdt Internationalt show. Der var skruet helt op for inspirationen, og kreativiteten blev boostet på scenen, og de fremmødte frisører fik masser af nye ideer med hjem, der kan arbejdes videre med i salonen
Marcel står for bevægelse. Med de ord bød Claus Rasmussen, Præsident for Marcelklubben velkommen til Marcelklubbens Internationale Show i de rå og smukke lokaler i Odds & Ends i den gamle tunnelfabrik i København.
Der var masser af stemning, masser af spændende hår og fantastisk inspiration for de mange fremmødte frisører samt selvfølgelig lidt godt at spise til de mange frisører.
”Der er fuldt hus, og det er vi virkelig glade for,” lød det fra Claus Rasmussen, der også slog fast, at det internationale show, hvor ikke blot Marcelklubbens medlemmer men alle interesserede kan møde op, skal være en årligt tilbagevendende begivenhed. For det handler om netværk. Om at mødes med kollegaer og lade sig inspirere af det, der sker å scenen, såvel som af de snakke, man har med kollegaerne.
”Vi vil gerne inspirere branchen til at være på forkant, og vi vil gerne vise vores ”take” på trenden lige nu,” pointerede Claus Rasmussen og takkede sponsorerne; Redken, Wella og Oribe for at være med til at støtte op om et arrangement, der ikke er brandspecifikt, men som rammer branchen på tværs. Også hair fik et ord med på vejen, som samarbejdspartner på PR-siden.
Morten Kushi startede street, med tre supercool modeller hentet direkte fra gaden i København. Det var sort og råt, masser af tatoos og en underground streetstil, der klart rykker.
Herefter indtog Louise Hartmann, Tom Hom og Rikke Tholstrup scenen med deres modeller.
Louise lavede mullet Rapunsel hår i cool retro-stil med masser af neonfarver og spræl. ”Looket er grunge med udvoksninger med vilje,” forklarede hun.
Tom Hom havde ladet sig inspirere af London og Sassoon møder Asien, mens Rikke Tholstrups model havde fået en smuk rød farve. ”Jeg tror, de røde nuancer for alvor er på vej ind igen. Fra de dæmpede røde toner til de kraftigere nuancer af den varme røde”, forklarede hun.
Underspillet i en urolig verden
Efter pausen overtog Pernille Lusty, Tom Skou og Claus Rasmussen scenen i Tunnelfabrikken.
Her faldt snakken på den inspiration, der var hentet med hjem fra Salon International i London.
”Jeg oplevede trenden som underspillet, som det ofte ses, når verden er urolig. Stilen er nedtonet, og farverne er brændte,” fortalte Claus Rasmussen fra scenen, og Thomas Lauritsen, der sammen med Filip Poulsen var aftenens konferenciers, var enig.
”Trenden var Sassoon-inspireret. Underspillet og med en del rødlige toner”.
Netop det havde Claus Rasmussen også ladet sig inspirere af på sine modeller denne aften med et enkelt udtryk, der får et løft af en smuk, underliggende knaldfarve, der spiller op til og løfter frisuren.
Tom Skou gik vildt. Hans herremodel kom ind i salonen med mørkt, krøllet hår, og endte aftenen med helt afbleget lyst og glat hår. En vild transformation, der helt klart kunne noget til de unge, seje mennesker.
Pernille Lusty havde brugt modellens egen mørke hårfarve, og forstærket den med en gloss. Også her var stilen enkel, og Pernille slog fast, at det handler om at skabe hår, der kan noget forskelligt, så kunden selv kan lege med det.
Da aftenen var ved at være overstået, var der ingen tvivl om, at alle havde følt sig inspireret. Snakken gik, man mødte gamle bekendte og nye relationer, og alle havde fået det boost af den nye energi, der skal til, for at kunne performe i salonen og inspirere kunderne.
Og så var alle i øvrigt enige om, at selv om man inspireres af London, så er de danske frisører også rigtig godt med.