Kobberfarven trender på SoMe
Kobberhår trender endnu en gang med hashtagget #copperhair med enorme 1.2 milliarder visninger på TikTok.
Selv om sommeren knap er forbi endnu, trender efterårstrenden i år tidligere end normalt. Måske på grund af det koldere og vådere vejr, der får kunderne til at gå efter varmere toner. det betyder, at kobbertonerne nu ses overalt på Instagram, TikTok og andre sociale medie platforme.
Der er dog nogle ting, der skal tages med i overvejelserne, når en kunde beder om at blive farvet kobber.
Kunden har muligvis set en farve, de elsker på Instagram eller TikTok, men det er måske ikke den korrekte undertone for dem.
Varme undertoner: Kunder med varme undertoner passer til gyldne, orange kobber nuancer som brændende kobber, kanel kobber, blomme kobber eller dyb kobber.
Kølige undertoner: Har kunden en køligere undertone, skal hun have en køligere kobber, der har et lille strejf af lyserødt som jordbærblondine, kobber ombre, vibrant kobber eller lyst kobber.
Neutrale undertoner: Kunder med en neutral hudundertone vil kunne vælge den kobberfarve, de kan lide, da de har tendens til at passe til både varmere og køligere kobber, fra bordeaux kobber til tomatkobber.
Hvad man også skal være opmærksom på er, at kobber kræver meget vedligeholdelse og falmer hurtigt sammenlignet med mørkere farver, såsom brunt eller sort. Kobber, især i sommermånederne, når de udsættes for UV-stråler, vil kræve toning hver sjette til otte uge afhængigt af intensiteten af kobberfarven og klientens tidligere hårfarve.
Det kan blive dyrt og det er derfor en god idé at forventningsafstemme med kunden.
Jomfruhår
Kobber er en fed farve, uanset hvilken nuance eller intensitet, man går efter. Men hvis kunden ikke har været farvet før eller aldrig har foretaget en drastisk ændring af deres hårfarve, kan man måske foreslå at bruge semi-permanent farve, som vaskes ud efter seks uger, til en start, eller man kan ind kooperere kobbertonerne med eksempelvis highlights.
-PF