En succes med mindre kemi og færre produkter
I en tid hvor skønhedsindustrien domineres af trends og komplicerede ingredienslister, skiller Purely Professional sig ud. Med rødder i reel kærlighed til enkelthed og transparens har den danskejede virksomhed skabt et brand, der handler om mere end bare produkter til hud og hår.
Julie Kampmann er direktør hos Purely Professional. Foto: Purely Professional
Purely Professionals rejse startede for over 10 år siden, fordi der var mangel på mildere frisørprodukter uden skadelige stoffer. Julie Kampmanns far, kemiker Ole Olsen, lagde mærke til frisørernes udfordringer og fik idéen til at skabe effektive og sikre produkter uden unødvendige ingredienser.
”Jeg var skeptisk i starten. Men min fars engagement og idéens potentiale gjorde det umuligt at sige nej. Den beslutning er jeg glad for i dag, når jeg ser på den positive udvikling, vi har været igennem. Vi har altid kun lavet produkter, vi selv ville bruge. Vi laver ikke en shampoo nummer to, hvis vi ikke kan forsvare, hvorfor den skal eksistere,” fortæller Julie Kampmann, der er direktør hos Purely Professional.
Kvalitet frem for kvantitet
Hos Purely Professional er missionen klar. De vil skabe produkter, der er lige så gennemsigtige, som de er effektive. Det betyder færre, men bedre produkter. Hvor brands ofte tilbyder utallige variationer af cremer og shampoo, insisterer Purely Professional på enkelhed.
”Vi vil gerne fjerne kompleksiteten for forbrugeren. Vores produkter er ikke kønsopdelte eller designet til at følge trends. De er skabt til mennesker, der ønsker enkle produkter, der virker og har et formål,” fortæller Julie Kampmann.
En livsstil, ikke en trend
Purely Professional handler ikke kun om skønhed, det handler også om en måde at leve på. De jagter ikke hurtige trends, men laver produkter, der holder. Det betyder mindre spild, mere omtanke for miljøet og bedre vaner i hverdagen.
”Vi vil ikke tage genveje. De produkter, vi lancerer, er resultatet af hårdt arbejde og et stærkt værdisæt. Vi ønsker, at vores produkter skal have en plads i folks rutiner i mange år fremover,” fortæller Julie Kampmann.
Purely Professional er et brand med en mission om at skabe noget anderledes og bedre. Med lyst til at fremstille enkle og gennemsigtige produkter, de selv drømmer om at bruge, har de skabt en ny standard for, hvad moderne skønhedspleje kan være.