Af Pia Finne
Fondation Guillaume Denmark, der tæller Intercoiffures unge frisører, har netop skabt en ny kollektion, hvor kundevenlighed og inspiration kombineres med lidt ”spice”.
”Det er dette års ”Dream Team” – det vil sige dem, der deltog i årets fotokonkurrence, der sammen har skabt kollektionen”, fortæller Sascha Hirtsgaard, der er formand for FG i Danmark.
Hun fortæller videre, at målet har været en salon- og kundevenlig kollektion, med lidt mere ”Spice”. ”For det er vigtigt, at vi kan inspirere vores kunder til både det lange og det korte hår, og at vi kan bruge de smukke farver og teknikker fra vores samarbejdspartner L’Oréal”.
Sascha fortæller også, at hvor det normalt er de tre bedste i fotokonkurrencen, der skaber kollektionen, har hun denne gang valgt, at alle dem, der deltog i konkurrencen, skulle være med. ”Det er en federe oplevelse for alle”.
Hun ser kollektionen som en mere kommerciel kollektion, end normalt, og helt bevidst, for dem skal inspirere både kunden og frisøren til at prøve nye stylinger, og farveteknikker, der kan generere omsætning i salonen.
Forud for at kollektionenen blev skabt, ligger et brainstormmøde, hvor alle havde forberedt et moodboard med et, de synes, var det fedeste hår, makeup, styling og tøj lige nu, og her ud fra opstod et fælles billede og den vej, man skulle gå.
”For meningen er klart, at kollektionen skal hænge sammen, og at de unge skal arbejde med hele udtrykket”, slutter Sascha, der er yderst tilfreds med resultatet.
FG foto team:
Modeller:
@frejaboerreolsen
@aizamatix
@linnlyders
@styledbybirdy
Frisører:
@cecilietzaros
@agatheprinshair
@Felixhairstylist
@oesthair
@hairbyamaliecaroline
@hairby_amalie
Makeup:
@angelicaholmstedtartistry
Stylist:
@jonasworup
And
Boss ladys:
@hairbysaschahirtsgaard
@emiliemolby_pro
@frisorlottelonborg
@fondationguillaumedenmark
@fgintercoiffure
@intercoiffuredenmark
@intercoiffuremondial
@lorealdanmarkpro