Allan Træholt bliver Global CCO i Park Styling
Danmarks største salonkoncept, Park Styling, styrker organisationen og hyrer Allan Træholt, der er en af branchens mest erfarne veteraner. Med sin store viden inden for alle aspekter af frisørfaget skal han være med til at gøre Park Styling som professionelt salonfællesskab endnu mere konkurrencedygtigt. Samtidig skal han være en central drivkraft i at udbygge Park Stylings netværk af saloner i Danmark og i resten af Norden.
Allan Træholt er tiltrådt som Global Chief Commercial Officer (CCO) i Park Styling, der er et bæredygtigt salonkoncept, som siden 2018 har tilbudt selvstændige salonindehavere et professionelt fællesskab med blandt andet en egenudviklet bæredygtig produktserie baseret på naturlige ingredienser og uden parfume og parabener.
Allan har været en del af den nordiske frisørscene i 40 år og kender alle aspekter af branchen. Han har haft egne saloner og undervist på Aarhus Frisørskole, og i midten af 1990’erne startede han selskabet Fudge, hvorigennem han solgte produkter til branchen. Et af de brands, som Allan havde i sin portefølje, var ghd, og det ledte til, at han sammen med ejerne stiftede ghd Scandinavia, som Allan byggede op fra bunden og var adm. direktør for i 18 år.
”Det har været en utrolig rejse, som jeg har været på indtil videre. Nu skal der tilføjes endnu et nyt kapitel, og jeg glæder mig utrolig over at være blevet en del af holdet i Park Styling,” siger Allan Træholt, Global Chief Commercial Officer i Park Styling.
Produktsortiment skal løftes yderligere
Som Global CCO i Park Styling skal Allan Træholt være med til at videreudvikle og udvide produktsortimentet, der er eksklusivt for fællesskabet og derfor kun sælges i salonerne og på Park Stylings webshop, hvorfra salonindehaverne også får del i indtjeningen.
Sortimentet indeholder allerede en hår- og beauty-serie, og en elektronisk linje med hårtørrer, glattejern, etc. er under opbygning.
Men bæredygtighed, funktionalitet og effekt skal gå op i en højere enhed, når eksisterende produkter justeres og helt nye skal udvikles. Her trækker Allan på sit store kendskab til hele værdikæden fra ide til færdigudviklet produkt.
”I Park Styling har vi et helt unikt set-up, når det kommer til produktudvikling, for i fællesskabet har vi jo adgang til et stort antal dygtige frisører, der er med til at teste og evaluere nye tiltag allerede meget tidligt i udviklingsarbejdet. Det er selvsagt en meget stor fordel, og det giver os mulighed for at rykke hurtigt på tingene og træffe de rigtige beslutninger allerede tidligt i processen,” siger Allan Træholt, Global Chief Commercial Officer i Park Styling.
Fra dansk til internationalt fællesskab
På trods af pandemi og nedlukninger er Park Styling på under fem år blevet Danmarks mest udbredte koncept, og 70 saloner er i dag en del af fællesskabet. Hertil kommer en håndfuld saloner på Færøerne, og man har taget hul på Norge, hvor der i dag er to saloner i Oslo og en på vej i Trondheim. Ligeledes er der to saloner i Tyskland. Med opbygningen af ghd Scandinavia som en af meritterne, er Allan Træholt også tiltænkt en meget aktiv rolle i at udvide fællesskabet af saloner yderligere med fokus på Danmark, Norge og Sverige.
”Først og fremmest er der plads til flere saloner i Danmark. Selvom konceptet ikke er for alle og enhver, så er der plads til, at vi får mange flere med i fællesskabet, der så kan nyde godt af de fordele, der følger med. Det gælder også i Norge og Sverige, hvor salonindehaverne står i samme situation som i Danmark med manglende produktsalg i salonerne, store krav til online tilstedeværelse samt udfordringer med at skaffe og fastholde personale,” slutter Allan Træholt.
-PF