6 gode råd: Sådan får du succes med liveshopping

Mange virksomheder kaster sig over liveshopping, som hitter stort hos de danske forbrugere. Hvordan man får succes med det, har Christian Degn Vester fra ELISA, givet sine bud på.

Foto: 123RF.com

Dansk Erhverv har bedt Christian Degn Vester, der er adm. direktør i liveshopping-virksomheden ELISA, som i maj vandt to E-handelspriser – den ene for deres samarbejde med Pluspigen, om at give sine bud på, hvad der skal til for at have succes med liveshopping.

Her får du hans gode råd.

1. Get Started: Undgå at overkomplicere forberedelserne. For mange kan det være en hjælp at begynde småt, med få succeskriterier, få elementer og et enkelt setup. På den måde får man læring og erfaring med en effektiv indsats. 

2. Engage and Connect: Involver seerne ved at interagere, gerne både før, under og efter livesessionen. Stil dem spørgsmål, reager på et par kommentarer, svar på spørgsmål og få dem til at føle sig involveret. At engagere og interagere med sine i følgere opbygger tillid, skaber en oplevelse, og opmuntrer dem til at foretage en handling som fx køb, app download, tilmelding til nyhedsbrev mv.

3. Create a Sense of Urgency: Hvis formålet med ”liven” (liveshopping, red.) er salg, så er det en god idé at benytte virkemidler, som får folk til at købe nu. Det kan f.eks. være tidsbegrænsede kampagner, eksklusive tilbud, fri fragt eller en lille gratis gave ved køb over x beløb på liven. Dette motiverer seerne til at foretage et køb, før muligheden går forbi. Mange lykkes også med at inspirere til køb blot ved at fortælle om de produkter, de fremviser, prøver, tester mv. Ligesom med alle andre marketing- og salgsdiscipliner, er pris en faktor, men der er mange andre strenge at spilde på – vær kreativ.

4. Tell a Story: Udnyt muligheden og fortæl om dit brand, dit produkt og din service. Du kan f.eks. give detaljerede produktoplysninger: såsom oprindelse, unikke funktioner, kundeudtalelser. Historier skaber en følelsesmæssig forbindelse med seerne og hjælper dem med at visualisere fordelene ved at eje produktet. F.eks. kan en vinhandler fortælle om første gang han smagte denne vin nede ved vinbonden.

5. Promote!: Skab buzz og spænding ved at promovere din kommende liveshopping-session på tværs af forskellige marketingkanaler, såsom sociale medier, e-mail-nyhedsbreve og dit websted. Sørg for at have et klart tema eller fokus på din live, så de potentielle seere kan se relevansen, også selvom du var live for to dage siden.

6. Analyze and Learn: Analysér og lær af hver session: Efter hver liveshopping-session skal du analysere seertid, seerfeedback, salgsdata mv. for at identificere områder, der kan forbedres. Læg mærke til, hvad der fungerede godt, og hvad der kan forbedres til fremtidige sessioner. Kontinuerlig læring og tilpasning er nøglen til stor succes. 

HUSK: Nogle har enorm kommerciel succes med deres liveshopping-strategi fra først show. For andre tager det tid og eksperimenter at opbygge en succesfuld liveshopping-strategi. Forbliv engageret, vær konsekvent og tilpas din tilgang baseret på feedback fra data, seere og skiftende markedstendenser.

Relateret indhold

06.09.2024hair.dk

Virksomhederne bliver bedre til at indberette skatter og afgifter til tiden

05.09.2024hair.dk

Nedgang i antallet af konkurser i august

06.09.2024hair.dk

Virksomhederne bliver bedre til at indberette skatter og afgifter til tiden

05.09.2024hair.dk

Nedgang i antallet af konkurser i august

04.09.2024hair.dk

19.700 flere jobs på seks måneder

03.09.2024hair.dk

Se eksperternes gode råd: Sådan bliver du klar til Black Friday – også som B2B’er

02.09.2024ICON HAIRSPA A/S

Sponseret

Nye tilbud fra ICON Hairspa!

02.09.2024hair.dk

En finanslov med mange gode tiltag for Danmarks SMV'er

Jobmarked

Se alle

Events

Se alle
Frisørland Hair and Body Care
Kursus
CUTTING CLASS // Cutting with confidence

CUTTING CLASS - CUTTING WITH CONFIDENCE. SPENDRUP - DIT HÅR ER PERSONLIGT! OPLEV KLIPNINGER I ET TRYGT UNIVERS, HVOR DER SÆTTES FOKUS PÅ DIN PERSONLIGE UDVIKLING OG MØDER DIG DER HVOR DU ER. I en behagelig atmosfære skabes magien og udviklingen til læring. Gennem dagen arbejdes der hands-on med personlig stil, og der kredses om detaljen. Målet er at motivere og øge din arbejdsglæde, samt styrke dine færdigheder, så du undgår at gentage dig selv i dit arbejde. Bettina fra Frisør Spendrup sørger for en givende dag med klip af personlig model, og brugbare nyfortolkninger af klassiske klippeteknikker. Kl. 09.00 - 16.00. Pris 2.495 kr. inkl. frokost. Eget værktøj og modeller skal medbringes: 1 model formiddag samt 1 model efter frokost.

Dato

02.09.2024

Tid

09:00

Sted

Aalborg

Frisørland Hair and Body Care
Kursus
CUTTING CLASS // Cutting with confidence

CUTTING CLASS - CUTTING WITH CONFIDENCE. SPENDRUP - DIT HÅR ER PERSONLIGT! OPLEV KLIPNINGER I ET TRYGT UNIVERS, HVOR DER SÆTTES FOKUS PÅ DIN PERSONLIGE UDVIKLING OG MØDER DIG DER HVOR DU ER. I en behagelig atmosfære skabes magien og udviklingen til læring. Gennem dagen arbejdes der hands-on med personlig stil, og der kredses om detaljen. Målet er at motivere og øge din arbejdsglæde, samt styrke dine færdigheder, så du undgår at gentage dig selv i dit arbejde. Bettina fra Frisør Spendrup sørger for en givende dag med klip af personlig model, og brugbare nyfortolkninger af klassiske klippeteknikker. Kl. 09.00 - 16.00. Pris 2.495 kr. inkl. frokost. Eget værktøj og modeller skal medbringes: 1 model formiddag samt 1 model efter frokost.

Dato

03.09.2024

Tid

09:00

Sted

Silkeborg

PARK Styling
Kursus
INTRO- OG INSPIRATIONSKURSUS I PARK BEAUTY

Vi er glade for at invitere dig til vores gratis kurser, hvor vi vil udforske vores lækre beauty produkter og forbedre dine færdigheder inden for makeup og salg.

Dato

03.09.2024

Tid

10:00

Sted

København

ZENZ
Kursus
FARVEKURSUS BALAYAGE

Bliv fortrolig med forskellige lysningsteknikker som balayage, babylights, ombré, teasylights og meget mere.

Dato

09.09.2024

Tid

09:00

Sted

Thoravej 7, st. 2400 København NV

Pact Nordic A/S
Kursus
Women’s Cut It’s a Bob and Short Hair 9/9 2024 i København

Vil du skabe et unikt univers for dine korthårede, kvindelige kunder, så bør du vælge dette givende dagskursus.

Dato

09.09.2024

Tid

09:30

Sted

København

Frisørland Hair and Body Care
Kursus
TREND TOUR FW24 // Poly Chromatic

TREND TOUR FW24 - POLY CHROMATIC. DU INVITERES IND I EN MODERNE VERDEN AF KLIP, FARVE OG STYLING. EN AFTEN HVOR VI VIL HYLDE INDIVIDUALISTEN, BRYDE GRÆNSER OG INSPIRERE DIG MED TIDENS TRENDS. Træd ind i et avantgarde univers af hårmode og kreativitet. Vi udforsker en verden, hvor individet er tidens trend, der anvendes som inspirationskilde. Kurset er en eksklusiv mulighed for at fange essensen af tidens klip- og farvetrends, og opleve den spænding der opstår ved, at skabe skønhed med håret som lærred. Følg os, mens vi indtager hårets uendelige muligheder, med en vision for personlig stil og udtryk. Vores trend tour leveres af vores freelance team bestående af Julie Jacobsen & Simone Høj, samt vores in-house teknikere Henriette Foldager & Peter Holt. Kl. 19.00 - 21.30 (mad serveres fra kl. 18.30). Pris 899 kr. inkl. mad.

Dato

09.09.2024

Tid

19:00

Sted

Silkeborg

Udgiver

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023