banner
Hair.dk Danmarks bedste hår og mode portal
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line

banner













































  
Guy Tang - At turde være sig selv

Guy Tang - At turde være sig selv

Han har 1,8 millioner abonnenter på sin YouTube-kanal, 2,1 millioner følgere på Instagram og sin egen professionelle farveserie ved navn #mydentity. Hair Magazine mødte kongen af farver – Guy Tang – til et frisørevent i Malmø.

”Fremgang er, når du ved, hvem du er. Når du ved, hvem du er, har du magten og modet til at skabe alt, du drømmer om, og ingen kan stoppe dig”.

Guy deler gerne ud af sine opskrifter på de kreative farver både på scenen og sociale medier.

Guy Tang står på scenen og inspirerer hundredvis af frisører. Han bevæger sig naturligt rundt på scenen, og det kan mærkes, at han elsker at stå der. Udover at inspirere, udvikle og promovere sin nye farveserie, formidler Guy noget mere til publikum. Et ønske om, at alle skal omfavne sig selv og udvikles til sit bedste jeg. At finde sin #mydentity.

At sprede glæde og få andre mennesker til at vokse er noget verdenstjernen, Guy Tang, virkelig brænder for. 

Han har sin base i Los Angeles, men de internationale shows blandes med uddannelse rundt om i USA, så han er sjældent hjemme i længere tid af gangen. Mellem rejserne laver han nye uddannelsesvideoer til sin YouTube-kanal, besøger laboratoriet for at udvikle nye farver til sin egen farveserie og svarer på spørgsmål på sociale medier, døgnet rundt. 

”Jeg rejser hver uge. Det er anstrengende, helt klart, men det er også sjovt!”

At skabe #mydentity
Det lyser i øjnene på Guy, når har får mulighed for at fortælle om sin egen farveserie, ”mydentity. Han beskriver det selv som at få et barn. Han har været med til at udvikle serien fra starten, og det tog omkring halvandet år fra idé til det færdige produkt.
”Jeg ville skabe en farveserie, der styrker frisørerne kulturelt, og som støtter dem som mennesker. Mange frisører har arbejdet i 25 år, og dette er en ny måde at tænke på, som kan give ny energi. Jeg skabte rosaguld allerede i 2011, men der var det nødvendigt at blande flere forskellige farver og skabe forskellige lag for at få den rigtige tone, og det var svært at stabilisere den. Farver i #mydentity er færdigblandede i trendsættende nuancer”.
Han har selv været med i alle dele af processen, og dét at udvikle produkter er blandt det bedste, han ved. Der ligger meget arbejde bag, eftersom farverne ikke altid bliver præcis, som han havde forestillet sig. Det er en lang proces at skabe og udvikle til perfektion. Guy er også manden bag navnet og udviklingen, der er koblet til serien.
”Det er vigtigt at tilbyde en helhedsoplevelse og uddannelsen bag #mydentity er mere kraftfuld end noget andet. Jeg publicerer én gratis video om ugen på YouTube, og selvom det kræver meget arbejde, har jeg aldrig misset en uge”.
Udover uddannelsesvideoerne, turnerer Guy og hans team land og rige rundt, samtidigt med at de deler opskrifter, tips og råd på både Facebook og Instagram.

Guy deler gerne ud af sine opskrifter på de kreative farver både på scenen og sociale medier.

Et talkshow
Guy beskriver sin YouTube-kanal som et talkshow, der kredser om hårfarve. Det er en blanding mellem en uddannelsesplatform og en videoblog. Det var faktisk på YouTube, alt startede.
”Min YouTube-kanal var først og fremmest en livsstilsblog. Jeg postede det første indlæg allerede i 2008, men jeg har taget de gamle indlæg ned, da jeg har udviklet meget siden da”.
Nu har han 1,8 millioner abonnenter på sin YouTube-kanal og 2,1 millioner følgere på Instagram. Det er få, som kan måle sig med hans fremgang på de sociale medier, og når han er ude på turné, er der mange, som spørger til råds om præcis dette. Det vigtigste råd, han kan give, er at vælge kanal efter formål. Instagram er god til at inspirere, YouTube er en god uddannelseskanal, og Facebook er effektivt for at opbygge en stærk kunderelation.
”Jeg får en tættere relation til mennesker på Facebook. Der har jeg mulighed for at skrive lange indlæg og kommunikere på en anden måde. På Instagram handler det mere om emojis – hjerte, #beautiful, #iloveit, #rosegold… På Facebook beder folk om råd i meget højere grad”.
Ariana, Guys bedste ven og en del af hans Global Creative Team, har været stille under hele interviewet. Samtidig som vi har talt om, ”mydentity, turnéliv og andet, har hun svaret på spørgsmål online og opdateret de sociale medier. Hun følger Guy på rejserne over hele verdenen og er enig med hans forskellige observationer.
”Når vi omgås modellerne backstage, sidder de altid på deres telefoner”, siger hun. ”Når de går på Instagram scroller de bare, eventuelt tager de et screenshot, men på Facebook bliver de, til de ser noget interessant, klikker videre ind på linket og læser”.

#starstruck – Selv chefredaktør Camilla fik et idolbillede med Guy Tang efter interviewet.

At holde balancen
Selvom det er Guy Tangs navn, der vises udadtil, kunne han ikke klare alt uden hjælp fra sit kreative team og sine nærmeste venner. Det er svært at holde balancen i en så hektisk hverdag, og Guy erkender, at han heller ikke holder balancen. Det her er hans passion, og det er det 24/7. Dog har han et par kneb for at få tid til at slappe af og få ny energi.
”Jeg elsker at træne. Det er ikke altid let at finde tid til det, og nogle gange træner jeg klokken to om natten, men jeg skal træne. Hvis jeg har en ledig dag, bruger jeg den gerne på at sove igennem, få massage, gå i biografen og gå i et shoppingcenter. Jeg forsøger også at bruge så meget tid som muligt med så mange som muligt. Det, der er godt ved at have telefoner i dag, er, at selvom vi ikke har tid til at Face-Time, så kan man altid sende en sms eller holde sig opdateret via sociale medier, uanset hvor man er i verdenen”.
Sociale medier og den digitale udvikling har ændret meget i vores daglige liv til det positive, men det har også åbnet for helt andre muligheder, selv for negative kræfter. Noget Guy oplever nu og da.
”Der foregår meget mobning på sociale medier. Folk skriver ting online, som de aldrig ville sige, hvis man mødte dem ansigt til ansigt. Det er sørgeligt, at der findes så mange mennesker, der drives af negativitet. En person, som er tilfreds med sig selv, ville aldrig gøre sådan noget. De er for optaget af at have det sjovt og være succesfulde mennesker. Ingen er perfekte, så når nogen er negativ over for mig, så omfavner jeg deres usikkerhed og tilgiver dem”.

Disse looks er skabt af Guy Tang og hans team under besøget i Sverige.

Håraktivist
At omfavne og tilgive nogen, der sårer en, er en stor udfordring og ofring. Men idéen om at alle er forskellige, og ingen er perfekt, er noget, som Guy har arbejdet for at fremme hele livet.

”Jeg er en håraktivist! Min passion er at udfordre og bryde stereotyper. Uanset oprindelse, størrelse eller udseende, har vi alle noget, som har gjort os usikre på et tidspunkt i livet, eftersom samfundet siger, at vi skal være på en bestemt måde. Da jeg voksede op i Oklahoma, var jeg anderledes, fordi jeg var asiat, og jeg blev drillet for det gennem hele min opvækst. Skønhed kommer i så mange forskellige former, og som kolorist vil jeg kunne farve rød, grøn, rosa og forskellige typer af blonde nuancer”.

Inspiration i alle regnbuens farver
Gennem sit arbejde farver Guy ikke blot hår i alle regnbuens farver, han inspirerer også andre til at bryde normer og have tid til sig selv og vokse som individer. Til spørgsmålet om, hvad han er mest stolt af i sin karriere, svarer han: ”Lige nu er jeg mest stolt af at have skabt #mydentity. Men generelt er jeg meget stolt af mit team, og at jeg har mulighed for at få mennesker til at vokse og få andre til at have det godt. Jeg møder hairbesties over hele verdenen, der fortæller, at når de en gang i mellem føler sig ensomme, så bliver de glade for at se mine videoer. Bare det at gøre mennesker glade gør mig rigtig stolt”.
Guy Tangs positive energi smitter virkelig af sig selv, og det, at han formår at glæde andre, er virkelig noget at være stolt over.
Guy Tangs markedsføringstips online og offline:
  • Skab en professionel Facebook virksomhedsside og opfordr dine kunder til at checke in på Facebook, når de er i salonen. På den måde spredes dit navn til din kundes lokale kontakter.
  • Bed dine kunder og at skrive en anmeldelse og give sig stjerner på Facebook og andre anmeldelseshjemmesider.
  • Giv dine kunder incitament til at rekruttere flere kunder til salonen. For eksempel kan du give dem et produkt eller en ekstra behandling som tak for hver ny kunde, de rekrutterer. På den måde føler de sig specielle.
  • Anvend Instagram til at inspirere andre og dele nyttige tips og tricks. Lad antallet af følgere vokse organisk. Sats dog ikke kun på Instagram. For at få flere kunder er det vigtigere at have en professionel Facebookside.
Tekst: Camilla Svensson (Dina Boysen red.)
Foto: Camilla Svensson og Guy Tang 







Rating
De farvede stjerne angiver rating på denne artikel. Hvis du har en profil og er logget ind - kan du ved at klikke på en stjerne selv rate artiklen med det antal stjerner du mener er rigtigt
De farvede stjerne angiver rating på denne artikel. Hvis du har en profil og er logget ind - kan du ved at klikke på en stjerne selv rate artiklen med det antal stjerner du mener er rigtigt
De farvede stjerne angiver rating på denne artikel. Hvis du har en profil og er logget ind - kan du ved at klikke på en stjerne selv rate artiklen med det antal stjerner du mener er rigtigt
De farvede stjerne angiver rating på denne artikel. Hvis du har en profil og er logget ind - kan du ved at klikke på en stjerne selv rate artiklen med det antal stjerner du mener er rigtigt
De farvede stjerne angiver rating på denne artikel. Hvis du har en profil og er logget ind - kan du ved at klikke på en stjerne selv rate artiklen med det antal stjerner du mener er rigtigt

Denne artikel er endnu ikke rated - Klik på det antal stjerner du synes artiklen skal have

Tip en ven     Kommenter / Rate artikel



 

Nye produkter

HH Simonsen relancerer sine krøllejern

HH Simonsens serie af krøllejern opdateres nu med nye ergonomiske håndtag med digital touch teknologi til justering af temperaturen.
HH Simonsens serie af krøllejern opdateres nu med nye ergonomiske håndtag med d...
Læs mere

Volume Hot Styler fra HH Simonsen

Volume Hot Styler fra HH Simonsen, der vil gøre den daglige hårrutine til en leg.
Volume Hot Styler fra HH Simonsen, der vil gøre den daglige hårrutine til en le...
Læs mere

ICON Hairspa introducerer Frizzy Logic Finishing Shine Spray fra

O&M introducerer Frizzy Logic Finishing Shine Spray til den voksende portefølje af luksuriøse, naturlige og australsk fremstillede produkter. Findes hos ICON Hairspa.
O&M introducerer Frizzy Logic Finishing Shine Spray til den voksende portefølje...
Læs mere

StyleLab Multi Tasking Styler fra Living Proof

Det ultimative multifunktionelle stylingprodukt til både vådt og tørt hår. StyleLab Multi Tasking Styler fra Living Proof nu hos ICON Hairspa.
Det ultimative multifunktionelle stylingprodukt til både vådt og tørt h...
Læs mere

Nyhed hos ICON Hairspa! Molding Clay fra Living Proof

Molding Clay fra Living Proof er en fleksibel voks, der er ideel til at forme frisurer på mænd og kvinder. Fås nu hos ICON Hairspa.
Molding Clay fra Living Proof er en fleksibel voks, der er ideel til at forme f...
Læs mere

ICON Hairspa præsenterer Fiber Mousse fra Organic Hairspa

Organic Hairspa Fiber Mousse fra ICON Hairspa er en vidunderlig og cremet mousse med fibre, der skaber hold og fylde samtidig med, at den bevarer din hårfarve neutral.
Organic Hairspa Fiber Mousse fra ICON Hairspa er en vidunderlig og cremet mouss...
Læs mere

Nyhed fra ICON Hairspa - Bedroom.Hair fra Kevin Murphy

Bedroom.Hair fra Kevin Murphy er nyheden alle har ventet på! Produktet er en let og fleksibel hårspray, der giver glans og hold og skaber en tilfældig tekstur.
Bedroom.Hair fra Kevin Murphy er nyheden alle har ventet på! Produktet er en le...
Læs mere

ICON Hairspa - Magic Primer Leave-In Conditioner

Magic Primer Leave-In Conditioner er et Nyt, smart og næsten magisk produkt med 11 unikke, beskyttende og forbedrende fordele til dit hår. Forhandles hos ICON Hairspa.
Magic Primer Leave-In Conditioner er et Nyt, smart og næsten magisk produkt med...
Læs mere

ICON Hairspa introducerer Full Dry Volume Blast fra Living Proof

En spray, der skaber en volumen og en tekstur, der næsten er lige så let som luft, og som samtidig giver et holdbart resultat på tørt hår.
En spray, der skaber en volumen og en tekstur, der næsten er lige så let som lu...
Læs mere

ICON Hairspa introducerer Touch-Up Spray Brown fra Organic Hairsp

Den nye Touch-Up Spray Brown fra Organic Hairspa dækker både grå hår og udgroning. Den er nem at påføre og absorberer olie og snavs og tørrer hurtigt.
Den nye Touch-Up Spray Brown fra Organic Hairspa dækker både grå hår og udgroni...
Læs mere



Nyeste artikler

Rockabilly - passion og amerikanerbiler

Samantha Da Campo driver ikke en helt almindelig frisørsalon.
Salon Da Campo i Slagelse er ren rockabilly og
passion. Den er indrettet med kærlighed, og man kan
ganske enkelt ikke lade være med at gå på opdagelse i
den tidsrejse tilbage til 50’ernes USA, som salonen er.
Samantha Da Campo driver ikke en helt almindelig frisørsalon. Salon Da Campo i...
Læs mere

Stilikonet Alexa Chung deler sine tanker om hår

L’Oréal Professionnels talsperson, Alexa Chung, deler sine frisuretips, fortæller om relationen til sin frisør og afslører sit værste hårtab.
L’Oréal Professionnels talsperson, Alexa Chung, deler sine frisuretips, fortæll...
Læs mere

Hair Aid tilbyder en vej ud af fattigdom

Hair Aid tager til de fattigste dele af verden, hvor de tilbyder gratis uddannelse for at give mennesker i fattigdom en mulighed for at forsørge sig selv.
Hair Aid tager til de fattigste dele af verden, hvor de tilbyder gratis uddanne...
Læs mere

Vejen til Grøn Salon

Kontaktallergi, eksem og åndedrætsbesvær er almindelige gener, der associeres med frisørfaget. Det er ikke usædvanligt, at de, der er påvirket, tvinges til at skifte branche. Netop dét skete for Anne-Sophie Skjødt Villumsen, men i stedet for at forlade frisørfaget valgte hun at få mere viden om det. Viden, der senere lå til grund for frivilligorganisationen Grøn Salon.
Kontaktallergi, eksem og åndedrætsbesvær er almindelige gener, der associeres m...
Læs mere

Frisørsalonen Ozon er duftfri zone

Danmarks eneste 100 procent duftfri salon ligger på Christianshavn. Men det er ikke ideologi, der ligger til grund for ”parfume forbudt”-skiltet på døren. Det er ganske enkelt en nødvendighed, hvis Peter Sørensen skal fungere i sin salon. For tre år siden udviklede han nemlig en alvorlig duftallergi, der har gjort, at han har måttet lægge sit liv om.
Danmarks eneste 100 procent duftfri salon ligger på Christianshavn. Men det er ...
Læs mere

Kosttilskud til hår

Langt og smukt hår kommer ikke af sig selv. Det kræver både god indre og ydre pleje af håret. I denne artikel får du et overblik over vitaminer til håret, hvad kosttilskud til hår kan, og hvad det ikke kan.
Langt og smukt hår kommer ikke af sig selv. Det kræver både god indre og ydre p...
Læs mere

Betina Frank - Mit hjerte banker for frisørbranchen

”Man skal ikke gå i stå, bare fordi man har en god forretning med en god omsætning. Man skal blive ved med at presse sig selv og være nysgerrig, for på den lange bane får man så meget ud af det”. Det siger Betina Frank, der i år har været frisør i 30 år. Hendes holdning er klart, at man skal være passioneret, man skal gøre sig umage, og så skal man have et mål med det, man gør.
”Man skal ikke gå i stå, bare fordi man har en god forretning med en god omsætn...
Læs mere

Efterårets hotteste makeuptrends

Efteråret 2018 er kommet, og vi længes efter en ny sæson med nye trends. Vi mødte Mia Högfeldt, en af Sveriges førende makeupartister, for at tage temperaturen på efterårets største makeuptrends.
Efteråret 2018 er kommet, og vi længes efter en ny sæson med nye trends. Vi mød...
Læs mere

Nicci Welsh: Jeg elsker at arbejde med mennesker

Nicci Welsh styler supermodeller og kendisser verden over, og når der er Elle Style Awards, holdes tøsefesten før festen hos Nicci.
Nicci Welsh styler supermodeller og kendisser verden over, og når der er Elle S...
Læs mere

Lufthavnsfrisøren Bradley Smith

I Heathrow Terminal 5 ligger Bradley Smiths tredje salon, den første i lufthavnen. Til expressalonen, på kun et par kvadratmeter, kommer mennesker fra hele verden for at få en hurtig klipning. Hair Magazine smuttede forbi salonen på vej til London for at få styr på, hvordan det er at have en salon i en af verdens mest besøgte lufthavne.
I Heathrow Terminal 5 ligger Bradley Smiths tredje salon, den første i lufthavn...
Læs mere





Zenz - Den bæredygtige frisørkæde i København

Zenz er ikke en traditionel frisørkæde, men 6 grønne frisørsaloner, der arbejder dedikeret med sundhed, bæredygtighed, miljø og økologi. Tlf. 38 87 38 40
Zenz er ikke en traditionel frisørkæde, men 6 grønne frisørsaloner, der arbejder dedikeret...
Læs mere



Moreteasir - København

Moreteasir ligger i hjertet af København og er ejet af den kendte danske frisør Hasse Kliem,som blandt andet har været med i shows for Wella.
Tlf. 33 33 90 83
Moreteasir ligger i hjertet af København og er ejet af den kendte danske frisør Hasse Klie...
Læs mere



BUCH - København

Frisør BUCH har adresse på Landemærket tæt ved Rundetårn i København. Salonen ejes af Jesper Buch, der i sin tid overtog den efter sin søster.
Tlf. 33 14 58 55 / 33 15 58 55
Frisør BUCH har adresse på Landemærket tæt ved Rundetårn i København. Salonen ejes af Jesp...
Læs mere

Udvalgte artikler fra Brevkassen

Grå hår som 14 årig

Hej jeg er 14 år og har fået et gråt hår :S hvad skal jeg gøre???
Se svaret her

Tykt kruset og kort hår

Jeg er indehaver af tykt halvkrøllet og en lile smule kruset hår. Jeg fik klippet en næsten skulderkort (meget skæv og fejlet) frisure, som jeg virkelig gerne vil have gjort noget ved. Glattejern virker okay, men det tager mig oceaner af tid. Derfor ville jeg høre om det var muligt/klogt at blive klippet helt korthåret evt, med langt pandehår. Hvis ikke, har du så en ide til en anden frisure? mange hår-hilsner Katarina
Se svaret her

outdated hårfarve

Hej :) Er en pige på 16 år. Mit hår er sådan en typisk dansk leverpostejsfarve og har ret lys hud. Jeg plejer at få lavet en masse lyse striber i, men mit hår bliver hurtigt meget tørt og spaltet fordi det er så fint - selvom jeg bruger hårkur osv. For nogle måneder siden, fik jeg så det indeste farvet mørkt, og så stadig lyst udenpå.. Men farven går meget hurtigt ud, nu er den nærmest rødlig, og har fået en grim udgroning.. Men altså, nu her efter jul har jeg nok råd til at tage til frisøren igen, og ville høre om du har nogle forslag til en hårfarve? Tak på forhånd. Line
Se svaret her

Orange/gulerodsfarve

Hej jesper. Hvilke to farver skal man blande sammen for, at få en orange/guldderodsfarve fra sebastian? Da min frisør ikke rigtigt har kunne ramme den farve?

Mvh. Elizabeth
Se svaret her




find frisører


Email
Password
Husk login
Navn
Email
Hair.dk







Her kan du spørge og få svar om hår og skønhed
Charlotte Elsted
Charlotte Elsted
Extensions
Ekspert
Spørg
Cate Sørensen
Cate Sørensen
Extensions
Ekspert
Spørg
Kristian Bertelsen
Kristian Bertelsen
Hår
Ekspert
Spørg
Hasse Kliem
Hasse Kliem
Hår
Ekspert
Spørg
Klippestuen Z
Klippestuen Z
Hår
Ekspert
Spørg
Line Bomholt
Line Bomholt
Hår
Ekspert
Spørg
Jesper Buch
Jesper Buch
Hår
Ekspert
Spørg
Anne-Sophie Villumsen
Anne-Sophie Villumsen
Hår
Ekspert
Spørg
Mina Lorenzen
Mina Lorenzen
Negle
Ekspert
Spørg
Hanne Clausen
Hanne Clausen
Paryk
Ekspert
Spørg