banner
Hair.dk Danmarks bedste hår og mode portal
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line

banner













































  
Guy Tang - At turde være sig selv

Guy Tang - At turde være sig selv

Han har 1,8 millioner abonnenter på sin YouTube-kanal, 2,1 millioner følgere på Instagram og sin egen professionelle farveserie ved navn #mydentity. Hair Magazine mødte kongen af farver – Guy Tang – til et frisørevent i Malmø.

”Fremgang er, når du ved, hvem du er. Når du ved, hvem du er, har du magten og modet til at skabe alt, du drømmer om, og ingen kan stoppe dig”.

Guy deler gerne ud af sine opskrifter på de kreative farver både på scenen og sociale medier.

Guy Tang står på scenen og inspirerer hundredvis af frisører. Han bevæger sig naturligt rundt på scenen, og det kan mærkes, at han elsker at stå der. Udover at inspirere, udvikle og promovere sin nye farveserie, formidler Guy noget mere til publikum. Et ønske om, at alle skal omfavne sig selv og udvikles til sit bedste jeg. At finde sin #mydentity.

At sprede glæde og få andre mennesker til at vokse er noget verdenstjernen, Guy Tang, virkelig brænder for. 

Han har sin base i Los Angeles, men de internationale shows blandes med uddannelse rundt om i USA, så han er sjældent hjemme i længere tid af gangen. Mellem rejserne laver han nye uddannelsesvideoer til sin YouTube-kanal, besøger laboratoriet for at udvikle nye farver til sin egen farveserie og svarer på spørgsmål på sociale medier, døgnet rundt. 

”Jeg rejser hver uge. Det er anstrengende, helt klart, men det er også sjovt!”

At skabe #mydentity
Det lyser i øjnene på Guy, når har får mulighed for at fortælle om sin egen farveserie, ”mydentity. Han beskriver det selv som at få et barn. Han har været med til at udvikle serien fra starten, og det tog omkring halvandet år fra idé til det færdige produkt.
”Jeg ville skabe en farveserie, der styrker frisørerne kulturelt, og som støtter dem som mennesker. Mange frisører har arbejdet i 25 år, og dette er en ny måde at tænke på, som kan give ny energi. Jeg skabte rosaguld allerede i 2011, men der var det nødvendigt at blande flere forskellige farver og skabe forskellige lag for at få den rigtige tone, og det var svært at stabilisere den. Farver i #mydentity er færdigblandede i trendsættende nuancer”.
Han har selv været med i alle dele af processen, og dét at udvikle produkter er blandt det bedste, han ved. Der ligger meget arbejde bag, eftersom farverne ikke altid bliver præcis, som han havde forestillet sig. Det er en lang proces at skabe og udvikle til perfektion. Guy er også manden bag navnet og udviklingen, der er koblet til serien.
”Det er vigtigt at tilbyde en helhedsoplevelse og uddannelsen bag #mydentity er mere kraftfuld end noget andet. Jeg publicerer én gratis video om ugen på YouTube, og selvom det kræver meget arbejde, har jeg aldrig misset en uge”.
Udover uddannelsesvideoerne, turnerer Guy og hans team land og rige rundt, samtidigt med at de deler opskrifter, tips og råd på både Facebook og Instagram.

Guy deler gerne ud af sine opskrifter på de kreative farver både på scenen og sociale medier.

Et talkshow
Guy beskriver sin YouTube-kanal som et talkshow, der kredser om hårfarve. Det er en blanding mellem en uddannelsesplatform og en videoblog. Det var faktisk på YouTube, alt startede.
”Min YouTube-kanal var først og fremmest en livsstilsblog. Jeg postede det første indlæg allerede i 2008, men jeg har taget de gamle indlæg ned, da jeg har udviklet meget siden da”.
Nu har han 1,8 millioner abonnenter på sin YouTube-kanal og 2,1 millioner følgere på Instagram. Det er få, som kan måle sig med hans fremgang på de sociale medier, og når han er ude på turné, er der mange, som spørger til råds om præcis dette. Det vigtigste råd, han kan give, er at vælge kanal efter formål. Instagram er god til at inspirere, YouTube er en god uddannelseskanal, og Facebook er effektivt for at opbygge en stærk kunderelation.
”Jeg får en tættere relation til mennesker på Facebook. Der har jeg mulighed for at skrive lange indlæg og kommunikere på en anden måde. På Instagram handler det mere om emojis – hjerte, #beautiful, #iloveit, #rosegold… På Facebook beder folk om råd i meget højere grad”.
Ariana, Guys bedste ven og en del af hans Global Creative Team, har været stille under hele interviewet. Samtidig som vi har talt om, ”mydentity, turnéliv og andet, har hun svaret på spørgsmål online og opdateret de sociale medier. Hun følger Guy på rejserne over hele verdenen og er enig med hans forskellige observationer.
”Når vi omgås modellerne backstage, sidder de altid på deres telefoner”, siger hun. ”Når de går på Instagram scroller de bare, eventuelt tager de et screenshot, men på Facebook bliver de, til de ser noget interessant, klikker videre ind på linket og læser”.

#starstruck – Selv chefredaktør Camilla fik et idolbillede med Guy Tang efter interviewet.

At holde balancen
Selvom det er Guy Tangs navn, der vises udadtil, kunne han ikke klare alt uden hjælp fra sit kreative team og sine nærmeste venner. Det er svært at holde balancen i en så hektisk hverdag, og Guy erkender, at han heller ikke holder balancen. Det her er hans passion, og det er det 24/7. Dog har han et par kneb for at få tid til at slappe af og få ny energi.
”Jeg elsker at træne. Det er ikke altid let at finde tid til det, og nogle gange træner jeg klokken to om natten, men jeg skal træne. Hvis jeg har en ledig dag, bruger jeg den gerne på at sove igennem, få massage, gå i biografen og gå i et shoppingcenter. Jeg forsøger også at bruge så meget tid som muligt med så mange som muligt. Det, der er godt ved at have telefoner i dag, er, at selvom vi ikke har tid til at Face-Time, så kan man altid sende en sms eller holde sig opdateret via sociale medier, uanset hvor man er i verdenen”.
Sociale medier og den digitale udvikling har ændret meget i vores daglige liv til det positive, men det har også åbnet for helt andre muligheder, selv for negative kræfter. Noget Guy oplever nu og da.
”Der foregår meget mobning på sociale medier. Folk skriver ting online, som de aldrig ville sige, hvis man mødte dem ansigt til ansigt. Det er sørgeligt, at der findes så mange mennesker, der drives af negativitet. En person, som er tilfreds med sig selv, ville aldrig gøre sådan noget. De er for optaget af at have det sjovt og være succesfulde mennesker. Ingen er perfekte, så når nogen er negativ over for mig, så omfavner jeg deres usikkerhed og tilgiver dem”.

Disse looks er skabt af Guy Tang og hans team under besøget i Sverige.

Håraktivist
At omfavne og tilgive nogen, der sårer en, er en stor udfordring og ofring. Men idéen om at alle er forskellige, og ingen er perfekt, er noget, som Guy har arbejdet for at fremme hele livet.

”Jeg er en håraktivist! Min passion er at udfordre og bryde stereotyper. Uanset oprindelse, størrelse eller udseende, har vi alle noget, som har gjort os usikre på et tidspunkt i livet, eftersom samfundet siger, at vi skal være på en bestemt måde. Da jeg voksede op i Oklahoma, var jeg anderledes, fordi jeg var asiat, og jeg blev drillet for det gennem hele min opvækst. Skønhed kommer i så mange forskellige former, og som kolorist vil jeg kunne farve rød, grøn, rosa og forskellige typer af blonde nuancer”.

Inspiration i alle regnbuens farver
Gennem sit arbejde farver Guy ikke blot hår i alle regnbuens farver, han inspirerer også andre til at bryde normer og have tid til sig selv og vokse som individer. Til spørgsmålet om, hvad han er mest stolt af i sin karriere, svarer han: ”Lige nu er jeg mest stolt af at have skabt #mydentity. Men generelt er jeg meget stolt af mit team, og at jeg har mulighed for at få mennesker til at vokse og få andre til at have det godt. Jeg møder hairbesties over hele verdenen, der fortæller, at når de en gang i mellem føler sig ensomme, så bliver de glade for at se mine videoer. Bare det at gøre mennesker glade gør mig rigtig stolt”.
Guy Tangs positive energi smitter virkelig af sig selv, og det, at han formår at glæde andre, er virkelig noget at være stolt over.
Guy Tangs markedsføringstips online og offline:
  • Skab en professionel Facebook virksomhedsside og opfordr dine kunder til at checke in på Facebook, når de er i salonen. På den måde spredes dit navn til din kundes lokale kontakter.
  • Bed dine kunder og at skrive en anmeldelse og give sig stjerner på Facebook og andre anmeldelseshjemmesider.
  • Giv dine kunder incitament til at rekruttere flere kunder til salonen. For eksempel kan du give dem et produkt eller en ekstra behandling som tak for hver ny kunde, de rekrutterer. På den måde føler de sig specielle.
  • Anvend Instagram til at inspirere andre og dele nyttige tips og tricks. Lad antallet af følgere vokse organisk. Sats dog ikke kun på Instagram. For at få flere kunder er det vigtigere at have en professionel Facebookside.
Tekst: Camilla Svensson (Dina Boysen red.)
Foto: Camilla Svensson og Guy Tang 







Rating
De farvede stjerne angiver rating på denne artikel. Hvis du har en profil og er logget ind - kan du ved at klikke på en stjerne selv rate artiklen med det antal stjerner du mener er rigtigt
De farvede stjerne angiver rating på denne artikel. Hvis du har en profil og er logget ind - kan du ved at klikke på en stjerne selv rate artiklen med det antal stjerner du mener er rigtigt
De farvede stjerne angiver rating på denne artikel. Hvis du har en profil og er logget ind - kan du ved at klikke på en stjerne selv rate artiklen med det antal stjerner du mener er rigtigt
De farvede stjerne angiver rating på denne artikel. Hvis du har en profil og er logget ind - kan du ved at klikke på en stjerne selv rate artiklen med det antal stjerner du mener er rigtigt
De farvede stjerne angiver rating på denne artikel. Hvis du har en profil og er logget ind - kan du ved at klikke på en stjerne selv rate artiklen med det antal stjerner du mener er rigtigt

Denne artikel er endnu ikke rated - Klik på det antal stjerner du synes artiklen skal have

Tip en ven     Kommenter / Rate artikel



 





Arthur - Roskilde

Hos Johnny i salon Arthur bliver der ikke kun klippet og stylet smarte frisurer. Her er der til til fordybelse og åndelig samtale. Johnny elsker nemlig orginaliteten hos sine kunder.
Hos Johnny i salon Arthur bliver der ikke kun klippet og stylet smarte frisurer. Her er de...
Læs mere



BUCH - København

Frisør BUCH har adresse på Landemærket tæt ved Rundetårn i København. Salonen ejes af Jesper Buch, der i sin tid overtog den efter sin søster.
Tlf. 33 14 58 55 / 33 15 58 55
Frisør BUCH har adresse på Landemærket tæt ved Rundetårn i København. Salonen ejes af Jesp...
Læs mere




Udvalgte artikler fra Brevkassen

Lysere hårfarve

Hejsa! Jeg er en ung pige på atten år, der gennem de sidste 5-6 år har farvet mit eget hår i en mørkebrun farve. Denne farvning har medført, at mit hår er blev helt sort og utrolig kedeligt. Dette er primært årsagen til, at jeg spørger dig om hjælp: - Hvordan kan jeg nemlig få en lysere, mere naturlig hårfarve? Jeg har engang læst, at håret bliver afbleget en smule, hvis man vasker det i citronsaft; men efter jeg selv ekspermenterede med dette, måtte jeg erfarere, at mit hår blev helt tørt og kruset af saften. Derfor søgte jeg professionel hjælp os frisøren, der forklarede mig, at der skulle en masse lyse striber til, hvilket kunne blive lavet, når mine udgroninger var 10-15 cm lange. Det synes jeg ikke rigtig, at jeg kunne overskue, og da frisøren påpegede, at der ikke var andre udveje, fordi jeg havde farvet håret selv i så mange år, måtte jeg jo give op. Men kan det virkelig være rigtigt, at der ikke er andre udveje, for at få et lysere, mere naturligt hår (dvs. brunt frem for sort hår)? Jeg har vedlagt nogle billeder, hvor jeg demonstrerer forskellen på det farvede, lange hår, og de forholdsvis lyse (lysebrune)bundhår. Jeg håber virkelig der er hjælp at hente!!! Hilsen Maria
Se svaret her

God shampoo og hårkur

Hej Jesper. Jeg er en pige på 21 år og jeg mangler en god shampoo + hårkur! Mit hår er meget tyndt/fint og filtre nemt. Jeg har hår til lidt ned over skuldrene og hvis det bliver meget længere bliver spidserne utroligt slidte pga. det tynde hår og hele håret kommer til at se fladt og trist ud. Er der en speciel hårpleje jeg kan bruge så håret får mere fylde og bliver stærkere så det måske også kan blive noget længere?



Mvh Katarina




Se svaret her

Hårvask

Hej Jesper Min datter har det fineste glatte hår, men nu inden for de sidste 14 dage er det blevet ekstrem fedtet. Det er ligemeget om hun lige har vasket hår sligeså snart det er tørt ser og føles det fedtet. Og det er meget fedtet. Hvad kan det skyldes og hvordan får vi det væk ? Med venlig hilsen Karina Lavindsgaard
Se svaret her

Håret gror uens ud

Hej Jesper. Hvordan kan det være at min datters hår ikke gror ens, på 6 måneder er den ene side ca 10 cm længer end den anden side. Hun har ellers en meget flot blond og kraftigt hår med natur krøl.

Hilsen Pia.
Se svaret her




find frisører




Email
Password
Husk login
Navn
Email
Hair.dk







Her kan du spørge og få svar om hår og skønhed
Line Bomholt
Line Bomholt
Hår
Ekspert
Spørg
Hasse Kliem
Hasse Kliem
Hår
Ekspert
Spørg
Jesper Buch
Jesper Buch
Hår
Ekspert
Spørg
Klippestuen Z
Klippestuen Z
Hår
Ekspert
Spørg
Charlotte Elsted
Charlotte Elsted
Extensions
Ekspert
Spørg
Kristian Bertelsen
Kristian Bertelsen
Hår
Ekspert
Spørg
Cate Sørensen
Cate Sørensen
Extensions
Ekspert
Spørg
Anne-Sophie Villumsen
Anne-Sophie Villumsen
Hår
Ekspert
Spørg
Mina Lorenzen
Mina Lorenzen
Negle
Ekspert
Spørg
Hanne Clausen
Hanne Clausen
Paryk
Ekspert
Spørg