banner
Hair.dk Danmarks bedste hår og mode portal
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line
arrow
dotted_line

banner













































  
Guy Tang - At turde være sig selv

Guy Tang - At turde være sig selv

Han har 1,8 millioner abonnenter på sin YouTube-kanal, 2,1 millioner følgere på Instagram og sin egen professionelle farveserie ved navn #mydentity. Hair Magazine mødte kongen af farver – Guy Tang – til et frisørevent i Malmø.

”Fremgang er, når du ved, hvem du er. Når du ved, hvem du er, har du magten og modet til at skabe alt, du drømmer om, og ingen kan stoppe dig”.

Guy deler gerne ud af sine opskrifter på de kreative farver både på scenen og sociale medier.

Guy Tang står på scenen og inspirerer hundredvis af frisører. Han bevæger sig naturligt rundt på scenen, og det kan mærkes, at han elsker at stå der. Udover at inspirere, udvikle og promovere sin nye farveserie, formidler Guy noget mere til publikum. Et ønske om, at alle skal omfavne sig selv og udvikles til sit bedste jeg. At finde sin #mydentity.

At sprede glæde og få andre mennesker til at vokse er noget verdenstjernen, Guy Tang, virkelig brænder for. 

Han har sin base i Los Angeles, men de internationale shows blandes med uddannelse rundt om i USA, så han er sjældent hjemme i længere tid af gangen. Mellem rejserne laver han nye uddannelsesvideoer til sin YouTube-kanal, besøger laboratoriet for at udvikle nye farver til sin egen farveserie og svarer på spørgsmål på sociale medier, døgnet rundt. 

”Jeg rejser hver uge. Det er anstrengende, helt klart, men det er også sjovt!”

At skabe #mydentity
Det lyser i øjnene på Guy, når har får mulighed for at fortælle om sin egen farveserie, ”mydentity. Han beskriver det selv som at få et barn. Han har været med til at udvikle serien fra starten, og det tog omkring halvandet år fra idé til det færdige produkt.
”Jeg ville skabe en farveserie, der styrker frisørerne kulturelt, og som støtter dem som mennesker. Mange frisører har arbejdet i 25 år, og dette er en ny måde at tænke på, som kan give ny energi. Jeg skabte rosaguld allerede i 2011, men der var det nødvendigt at blande flere forskellige farver og skabe forskellige lag for at få den rigtige tone, og det var svært at stabilisere den. Farver i #mydentity er færdigblandede i trendsættende nuancer”.
Han har selv været med i alle dele af processen, og dét at udvikle produkter er blandt det bedste, han ved. Der ligger meget arbejde bag, eftersom farverne ikke altid bliver præcis, som han havde forestillet sig. Det er en lang proces at skabe og udvikle til perfektion. Guy er også manden bag navnet og udviklingen, der er koblet til serien.
”Det er vigtigt at tilbyde en helhedsoplevelse og uddannelsen bag #mydentity er mere kraftfuld end noget andet. Jeg publicerer én gratis video om ugen på YouTube, og selvom det kræver meget arbejde, har jeg aldrig misset en uge”.
Udover uddannelsesvideoerne, turnerer Guy og hans team land og rige rundt, samtidigt med at de deler opskrifter, tips og råd på både Facebook og Instagram.

Guy deler gerne ud af sine opskrifter på de kreative farver både på scenen og sociale medier.

Et talkshow
Guy beskriver sin YouTube-kanal som et talkshow, der kredser om hårfarve. Det er en blanding mellem en uddannelsesplatform og en videoblog. Det var faktisk på YouTube, alt startede.
”Min YouTube-kanal var først og fremmest en livsstilsblog. Jeg postede det første indlæg allerede i 2008, men jeg har taget de gamle indlæg ned, da jeg har udviklet meget siden da”.
Nu har han 1,8 millioner abonnenter på sin YouTube-kanal og 2,1 millioner følgere på Instagram. Det er få, som kan måle sig med hans fremgang på de sociale medier, og når han er ude på turné, er der mange, som spørger til råds om præcis dette. Det vigtigste råd, han kan give, er at vælge kanal efter formål. Instagram er god til at inspirere, YouTube er en god uddannelseskanal, og Facebook er effektivt for at opbygge en stærk kunderelation.
”Jeg får en tættere relation til mennesker på Facebook. Der har jeg mulighed for at skrive lange indlæg og kommunikere på en anden måde. På Instagram handler det mere om emojis – hjerte, #beautiful, #iloveit, #rosegold… På Facebook beder folk om råd i meget højere grad”.
Ariana, Guys bedste ven og en del af hans Global Creative Team, har været stille under hele interviewet. Samtidig som vi har talt om, ”mydentity, turnéliv og andet, har hun svaret på spørgsmål online og opdateret de sociale medier. Hun følger Guy på rejserne over hele verdenen og er enig med hans forskellige observationer.
”Når vi omgås modellerne backstage, sidder de altid på deres telefoner”, siger hun. ”Når de går på Instagram scroller de bare, eventuelt tager de et screenshot, men på Facebook bliver de, til de ser noget interessant, klikker videre ind på linket og læser”.

#starstruck – Selv chefredaktør Camilla fik et idolbillede med Guy Tang efter interviewet.

At holde balancen
Selvom det er Guy Tangs navn, der vises udadtil, kunne han ikke klare alt uden hjælp fra sit kreative team og sine nærmeste venner. Det er svært at holde balancen i en så hektisk hverdag, og Guy erkender, at han heller ikke holder balancen. Det her er hans passion, og det er det 24/7. Dog har han et par kneb for at få tid til at slappe af og få ny energi.
”Jeg elsker at træne. Det er ikke altid let at finde tid til det, og nogle gange træner jeg klokken to om natten, men jeg skal træne. Hvis jeg har en ledig dag, bruger jeg den gerne på at sove igennem, få massage, gå i biografen og gå i et shoppingcenter. Jeg forsøger også at bruge så meget tid som muligt med så mange som muligt. Det, der er godt ved at have telefoner i dag, er, at selvom vi ikke har tid til at Face-Time, så kan man altid sende en sms eller holde sig opdateret via sociale medier, uanset hvor man er i verdenen”.
Sociale medier og den digitale udvikling har ændret meget i vores daglige liv til det positive, men det har også åbnet for helt andre muligheder, selv for negative kræfter. Noget Guy oplever nu og da.
”Der foregår meget mobning på sociale medier. Folk skriver ting online, som de aldrig ville sige, hvis man mødte dem ansigt til ansigt. Det er sørgeligt, at der findes så mange mennesker, der drives af negativitet. En person, som er tilfreds med sig selv, ville aldrig gøre sådan noget. De er for optaget af at have det sjovt og være succesfulde mennesker. Ingen er perfekte, så når nogen er negativ over for mig, så omfavner jeg deres usikkerhed og tilgiver dem”.

Disse looks er skabt af Guy Tang og hans team under besøget i Sverige.

Håraktivist
At omfavne og tilgive nogen, der sårer en, er en stor udfordring og ofring. Men idéen om at alle er forskellige, og ingen er perfekt, er noget, som Guy har arbejdet for at fremme hele livet.

”Jeg er en håraktivist! Min passion er at udfordre og bryde stereotyper. Uanset oprindelse, størrelse eller udseende, har vi alle noget, som har gjort os usikre på et tidspunkt i livet, eftersom samfundet siger, at vi skal være på en bestemt måde. Da jeg voksede op i Oklahoma, var jeg anderledes, fordi jeg var asiat, og jeg blev drillet for det gennem hele min opvækst. Skønhed kommer i så mange forskellige former, og som kolorist vil jeg kunne farve rød, grøn, rosa og forskellige typer af blonde nuancer”.

Inspiration i alle regnbuens farver
Gennem sit arbejde farver Guy ikke blot hår i alle regnbuens farver, han inspirerer også andre til at bryde normer og have tid til sig selv og vokse som individer. Til spørgsmålet om, hvad han er mest stolt af i sin karriere, svarer han: ”Lige nu er jeg mest stolt af at have skabt #mydentity. Men generelt er jeg meget stolt af mit team, og at jeg har mulighed for at få mennesker til at vokse og få andre til at have det godt. Jeg møder hairbesties over hele verdenen, der fortæller, at når de en gang i mellem føler sig ensomme, så bliver de glade for at se mine videoer. Bare det at gøre mennesker glade gør mig rigtig stolt”.
Guy Tangs positive energi smitter virkelig af sig selv, og det, at han formår at glæde andre, er virkelig noget at være stolt over.
Guy Tangs markedsføringstips online og offline:
  • Skab en professionel Facebook virksomhedsside og opfordr dine kunder til at checke in på Facebook, når de er i salonen. På den måde spredes dit navn til din kundes lokale kontakter.
  • Bed dine kunder og at skrive en anmeldelse og give sig stjerner på Facebook og andre anmeldelseshjemmesider.
  • Giv dine kunder incitament til at rekruttere flere kunder til salonen. For eksempel kan du give dem et produkt eller en ekstra behandling som tak for hver ny kunde, de rekrutterer. På den måde føler de sig specielle.
  • Anvend Instagram til at inspirere andre og dele nyttige tips og tricks. Lad antallet af følgere vokse organisk. Sats dog ikke kun på Instagram. For at få flere kunder er det vigtigere at have en professionel Facebookside.
Tekst: Camilla Svensson (Dina Boysen red.)
Foto: Camilla Svensson og Guy Tang 







Rating
De farvede stjerne angiver rating på denne artikel. Hvis du har en profil og er logget ind - kan du ved at klikke på en stjerne selv rate artiklen med det antal stjerner du mener er rigtigt
De farvede stjerne angiver rating på denne artikel. Hvis du har en profil og er logget ind - kan du ved at klikke på en stjerne selv rate artiklen med det antal stjerner du mener er rigtigt
De farvede stjerne angiver rating på denne artikel. Hvis du har en profil og er logget ind - kan du ved at klikke på en stjerne selv rate artiklen med det antal stjerner du mener er rigtigt
De farvede stjerne angiver rating på denne artikel. Hvis du har en profil og er logget ind - kan du ved at klikke på en stjerne selv rate artiklen med det antal stjerner du mener er rigtigt
De farvede stjerne angiver rating på denne artikel. Hvis du har en profil og er logget ind - kan du ved at klikke på en stjerne selv rate artiklen med det antal stjerner du mener er rigtigt

Denne artikel er endnu ikke rated - Klik på det antal stjerner du synes artiklen skal have

Tip en ven     Kommenter / Rate artikel



 





BUCH - København

Frisør BUCH har adresse på Landemærket tæt ved Rundetårn i København. Salonen ejes af Jesper Buch, der i sin tid overtog den efter sin søster.
Tlf. 33 14 58 55 / 33 15 58 55
Frisør BUCH har adresse på Landemærket tæt ved Rundetårn i København. Salonen ejes af Jesp...
Læs mere






Birgitte Design

Birgitte Design, ejet af Birgitte Larsen, ligger i Næstved Storcenter og er Kérastase flagskibsalon. Salonen er nyrenoveret og fremstår  nu som en hyggelig og indbydende salon.
Tlf. 55 72 15 53
Birgitte Design, ejet af Birgitte Larsen, ligger i Næstved Storcenter og er Kérastase flag...
Læs mere

Udvalgte artikler fra Brevkassen

US eller UK makeup stil

hej...jeg står og er færdig med den 4 års frisør uddannelse her snart og vil helt vild gerne læse videre som makeup artist i endten london eller usa... hvilken skole vil du anbefalde som den bedste?? mvh mette
Se svaret her

farveskift

Hej Jesper, jeg er en pige på 19 år og tænker på at farve mit hår mørke rødt.? Jeg er fra indien og er mørk i huden så ved ikke om det er nogen gud ide.? hvad sys du.?
Se svaret her

Frisurevalg

Hej, Jeg er en kvinde på 28 år. Mit hår er simpelthen blevet så tyndt, så tyndt efter jeg fik min søn i 2008, det er nu 3 år siden. Problemet er bare at jeg synes, det ikke rigtigt "stopper". Jeg bliver ved med af fælde rigtig meget. Om morgenen når vågner, er puden fyldt med hår, og når jeg reder det bliver børsten hurtigt "fyldt op", ligeledes når jeg vasker hår (ca. to - højst tre gange om ugen). Jeg bruger stort set aldrig føntørre, eller glattejern, dette sker et par gange om året. Min hæstehale er under halvt så tynd som inden og under graviditeten. Jeg tager to b vitamin, to fiskeolie samt en multivitamin tablet daglig. Før graviditeten og under graviditeten havde jeg et flot langt og tykt hår. Det er dog blevet farvet ca. hver 4. mdr. siden med naturhårfarve samt klipning ved frisør - med undtagelse af det sidste halve år. Jeg vil gerne klippes, og overvejer hvilken frisure, evt. en lang page. Men ved ikke om, det går an til min ansigtsform? Hvilken frisure vil du foreslå til et langt hår, der er tyndt? Og kan etager gå an i et hår, der er tyndt? Kan jeg nogensinde få mit "gamle" tykke hår igen? Mvh. Mariann. Billede 1 - håret som det er nu. Billede 2 - håret da det var tykt. Billede 3 - frisure/page som jeg overvejer.
Se svaret her

Få fint hår til at virke tykkere

Hej Jesper Jeg er en fyr på 19 år, som har krøllet (kun ude i spidserne) og meget tyndt hår. Jeg har prøvet B-vitaminer i et halvt år, uden at det gjorde mit hår kraftigere, samt nogle andre hårprodukter som påstod at håret vil blive kraftigere. Så mit spørgsmål lyder: Findes der nogle gode produkter som gør håret kraftigere, som måske også kan kontrollere krøllerne? MVH ADAC
Se svaret her




find frisører




Email
Password
Husk login
Navn
Email
Hair.dk







Her kan du spørge og få svar om hår og skønhed
Hasse Kliem
Hasse Kliem
Hår
Ekspert
Spørg
Anne-Sophie Villumsen
Anne-Sophie Villumsen
Hår
Ekspert
Spørg
Line Bomholt
Line Bomholt
Hår
Ekspert
Spørg
Klippestuen Z
Klippestuen Z
Hår
Ekspert
Spørg
Cate Sørensen
Cate Sørensen
Extensions
Ekspert
Spørg
Jesper Buch
Jesper Buch
Hår
Ekspert
Spørg
Charlotte Elsted
Charlotte Elsted
Extensions
Ekspert
Spørg
Kristian Bertelsen
Kristian Bertelsen
Hår
Ekspert
Spørg
Mina Lorenzen
Mina Lorenzen
Negle
Ekspert
Spørg
Hanne Clausen
Hanne Clausen
Paryk
Ekspert
Spørg